ایسوس مادربوردهای جدیدی با عنوان Expedition مثل B150M Expedition معرفی کرده است. در ادامه با مشخصات اولین محصول گروه اکسپدیشن ایسوس که ویژه‌ی گیمرهایی با بودجه‌ی کم طراحی شده، در خدمت شما دوست‌داران سخت‌افزار هستیم. با ۷۲۴پرس همراه باشید.

اولین مادربورد گروه جدید محصولات ایسوس، B150M Expedition نام دارد. مادربوردی با چیپ‌ست B150 اینتل که طبعاً برای مشاغل و سازمان‌ها کاربرد دارد؛ اما ایسوس این چیپ‌ست را برای مقاصد گیمینگ سبک انتخاب کرده است. قیمت تمام شده نسبتاً پایین است و دوام و کیفیت محصول، در حد متوسط و شاید خوب. البته نه به خوبی محصولاتی با برند TUF یا ماکسیموس‌های ایسوس که ویژه‌ی گیمرها و اورکلاکرها طراحی شده‌اند.

مادربورد B150M Expedition سوکت LGA1151 دارد و روی آن اسلات‌های رم DDR3 پیش‌بینی شده است. حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه به صورت دوکاناله با سرعت ۱۸۶۶ مگاهرتز روی آن نصف می‌شود. می‌توان رم‌ها را با پیچ به اسلات متصل کرد و به این ترتیب سرقت رم از روی مادربورد، دشوار خواهد بود.

مادربورد کلاس ابعادی micro-ATX دارد. کابل‌های ۲۴ پین و ۸ پین EPS‌ برای تأمین توان مصرفی به آن متصل می‌شود. رگولاتور پردازنده همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، ۷ فازی است. یک اسلات پی‌سی‌آی اکسپرس ۳.۰ با ۱۶ مسیر ارتباطی و دو اسلات کوچک یک مسیره روی مادربورد دیده می‌شود. ۴ پورت ساتا ۶ گیگابیت بر ثانیه‌ای و ۸ پورت USB 3.0 که دو مورد به صورت هدر است، یک کنترلر اترنت گیگابیتی (RTL8111GR) و بخش صدا با تکنولوژی Crystal Audio 2 ایسوس و چیپ‌ست صوتی ریل‌تک ALC887 و امپلی‌فایر مخصوص هدفون‌ها و در نهایت پورت قدیمی PS/2 برای موس و کیبوردهای قدیمی روی مادربورد تعبیه شده است.