سرویس دانش و فناوری

۶ راهکار برای آنکه نوکیا پی۱ بتواند لقب آیفون اندرویدی را بدست بیاورد

نوکیا پی۱

در این برهه‌ی زمانی بخش کمی از مردم در حال تعویض تلفن‌های همراه خود بین دو سیستم‌عامل معروف آی‌او‌اس و اندروید بوده و اکثراً به سیستم‌عامل فعلی تلفن همراه خود وفادار هستند؛ پس شاید کسی انتظار چنین تغییری را نداشته باشد؛ آن هم برای تلفن همراهی که هنوز خودش تأیید نشده است. تلفن همراه نوکیا در وهله‌ی اول برای برابری با آیفون باید دو پیش زمینه مهم را داشته باشد؛ اول اینکه باید به شکلی ویژه در بین کاربران اعتمادسازی کند که خوب مسلماً در بازار رقابتی فعلی کار سختی به نظر می‌رسد. سپس باید تلفن همراهی خیلی خیلی ارزان باشد. اما در حال حاضر زمزمه‌هایی مبنی بر هم‌قیمت بودن این تلفن همراه با آیفون به گوش می‌رسد.

قدرت صفحه‌نمایش

نظرات مردمی در سایت Worket نشان می‌دهد که اکثراً پیشنهاد کرده‌اند تا نوکیا پی۱ براساس تلفن همراه شارپ ساخته شود. شاید هیچ دلیل دیگری را به جز صفحه نمایش قدرتمند نتوان برای این پیشنهاد قابل قبول دانست؛ زیرا محصولات شرکت شارپ به داشتن صفحه نمایش‌های قدرتمند شناخته شده است؛ البته تا قبل از اینکه این کمپانی توسظ Foxconn خریداری شود.

پیشنهادات برای صفحه‌نمایش این تلفن همراه یک صفحه‌نمایش ۵.۳ اینچی IGZO با تکنولوژی رادیکالی است که نرخ تجدید ۱۲۰ هرتز را نیز شامل می‌شود. اگر تشابه با تلفن همراه شارپ کامل باشد تلفن اندرویدی نوکیا نیز مجهز به Corning Gorilla Glass ۴ یا ۵ خواهد بود با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسلی.

دو نسخه‌ای بودن

عموماً دو ورژن از یک تلفن هوشمند (یعنی یکی از آنها یک رنگ باشد و دیگری رنگ‌های دیگر)، با استقبال بیشتری از سوی کاربران مواجه می‌شود. این مجموعه از تغییرات تنها در تفاوت اندازه حافظه داخلی نیست و شامل تغییرات در ساختار بدنه نیز می‌شود. نوکیا پی1 احتمالا با یک ورژن اولیه شامل بدنه فلزی، حافظه ۱۲۸ گیگابایتی و محافظ صفحه Gorilla Glass ۵ خواهد بود و ورژن دیگر با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی و بدنه تمام سرامیکی؛ چیزی همانند iPhone ۷ plus با رنگ جت بلک (سیاه براق).

کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۳۵

بسیاری از شایعات پیرامون تلفن همراه هوشمندی که نوکیا ۸ نام گرفت بر این موضوع هستند که این تلفن هوشمند از پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۳۵ بهره خواهد برد. اگر نوکیا پی۱ واقعاً وجود داشته باشد بی‌شک یکی از اولین استفاده‌کنندگان از این پردازنده در سال ۲۰۱۷ خواهد بود.

ضد آب بودن

زمانی که تلفن‌های همراه پیکسل گوگل، استاندارد IP35 را بخاطر ضد آب و نفوذ گرد وغبار بودن دریافت کردند، نوکیا پی۱ چشم‌اندازش را باید برای IP55 یا IP57 بگذارد. این یعنی نوکیا پی۱ باید از پس آزمایشات سختی برآید؛ برای مثال باید بتوان این تلفن همراه را در وان حمام استفاده کرد و حتی آن را زیر باران از جیب بیرون آورد و توقع داشت بدون مشکل کار کند.

قدرت دوربین عکاسی

دوربین بزرگ ۲۲.۶ مگاپیکسلی شارپ که احتمالا در نوکیا پی۱ هم بکار رفته باشد به معنای زوم دیجیتال، AF،‌ OIS و F/1.9 و ضبط فیلم‌های با کیفیت 4K را نوید می‌دهد، آن هم با پردازشگر قدرتمند سونی؛ این همه ویژگی مسلما حافظه بسیار زیاد و یک درگاه کارت حافظه میکرواس‌دی را نیز برای این تلفن همراه می‌طلبد؛ آن هم برای ساخت حافظه‌ای بیشتر از ۲۰۰ گیگابایت.

مالکیت Foxconn برشارپ

فاکس‌کان شارپ را خریده است؛ بنابراین تمام حقوق مربوط به تلفن‌های همراه شارپ متعلق به این کمپانی است. به این ترتیب تلفن همراهی که قبلاً توسط شارپ نمایش داده شد حالا به خوبی می‌تواند به عنوان یک دستگاه از برند نوکیا باشد. همکاری این دو برند می‌تواند منجر به ساخت یک تلفن همراه موفق شود.

خلاصه

تنها چیزی که شاید از هیجان برای این تلفن همراه کمی کم می‌کند پتانسیل قیمت‌گذاری بالا است. قیمتی که با توجه به ظرفیت‌های مختلف حافظه امکان بالاتر رفتن را نیز دارند. این تلفن همراه هوشمند با قیمتی بین ۸۰۰ تا ۹۵۰ دلار برای شروع وارد بازار خواهد شد؛ و احتمال زیاد دارای حسگر اثر انگشت و باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی خواهد بود. شاید در MWC 2017 چیزهای بیشتری در مورد این تلفن هوشمند ببینیم و بشنویم.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید