نتایج یافته‌ها حاکی از این احتمال است که در آینده پزشکان از بیماران قلبی خود خود بخواهند که بستنی بیشتری مصرف کنند.

دانشمندان به راهکار جالبی دست یافتند که می‌تواند جریان خون را افزایش داده و تاثیر استرس‌های مضر بر روی سلول‌های قلبی را کاهش دهد.

بسته ی درمانی آن‌ها شامل مواد شیمیایی با پایه ی گیاهی است که حاوی پلی فنول هستند و می‌تواند نقش کلیدی در دفع حملات و سکته‌های قلبی ایفا کند.

مطالعات نشان داده‌اند که پلی فنول ها، نوعی از آنتی اکسیدان‌های موجود در غذاها و نوشیدنی‌های مختلف از جمله شکلات تلخ، سبزیجات و آجیل‌ها هستند که تاثیرات مفیدی بر بروی عروق خونی دارند؛ با این حال در بیشتر رژیم‌های غذایی به سبک غربی تلاش شده است که مصرف آن‌ها به اندازه ی کافی لحاظ شد.

محققان ایده ی جدیدی را مطرح کردند که در آن مقادیر زیادی از پلی فنول را داخل بستنی قرار داده‌اند. این اقدام علاوه بر این که مصرف پلی فنول را برای مصرف کنندگان جذاب تر می‌کند، به ماندگاری بیشتر پلی فنول هم کمک می‌کند؛ چرا که مطالعات نشان داده داده است که مواد شیمیایی در دماهای پایین پایداری بیشتری دارند.

پژوهشگران دانشگاه رم تاثیر مخلوطی از بستنی با مقدار زیادی از پودر کاکائو، عصاره فندق و چای سبز - که تمام این ترکیبات غنی از پلی فنول است - را بر روی ۱۴ داوطلب بررسی کردند.  

پس از آزمایش، شریان‌ها و جریان خون گروهی که سطوح بالاتری از اکسید نیتریک را مصرف کرده بودند نسبت به کسانی که بستنی معمولی خورده بودند، از سلامت بیشتری برخوردار بود.

با انتشار این نتایج در ژورنال Nutrition، دانشمندان اعلام کردند که اگر چه جمعیت آماری این مطالعه کوچک بود، اما نتایج مثبت آن می‌تواند یک راهکار جدید برای مقابله با بیماری‌های قلبی باشد. سالانه ۷۳۰۰۰ نفر انگلیسی در اثر بیماری‌های قلبی جان خود را از دست می‌دهند.