سرویس دانش و فناوری

چطور در سیستم‌ عامل مکینتاش از صفحه نمایش عکس بگیریم؟

سیستم عامل مک

روش اول: گرفتن عکس از کل صفحه

  1. مطمئن شوید که دقیقاً در همان صفحه‌ای قرار دارید که می‌خواهید از آن عکس تهیه کنید؛
  2.  سپس از ترکیب دکمه‌های زیر استفاده کنید. «Command + shift + 3» اگر صدای سیستم شما قطع نباشد شما باید صدای شاتر دوربین را بشنوید.

  3. اسکرین شات گرفته شده را در صفحه دسکتاپ خود پیدا کنید که با اسم “ScreenShot” ذخیره شده‌است؛ به همراه تاریخ و ساعت. ورژن‌های جدیدتر مکینتاش این تصاویر را با اسم “Picture #” ذخیره می‌کنند. برای مثال اگر شما پنجمین اسکرین شات خود را تهیه کنید با نام “Picture 5” در صفحه‌ی دسکتاپ ذخیره خواهد شد.

روش دوم: تهیه اسکرین شات از بخشی از صفحه

  1. فشار دادن همزمان دکمه‌های “Command + shift + 4” این کار اشاره‌گر شما را به اندازه کوچک‌تر تبدیل می‌کند.

  2. بر روی صفحه کلیک کنید و اشاره‌گر را به نقطه مورد نظر منتقل کنید. یک مستطیل خاکستری رنگ در منطقه‌ای که شما اشاره‌گر خود را کشیده‌اید ظاهر می‌شود. اگر نیاز به تنظیمات دارید دکمه را رها کنید تا بدون گرفتن عکس از آن خارج شوید.

  3. صدای شاتر لپ‌تاپ به شما اعلام می‌کند که اسکرین شات شما آماده شده‌ است.

  4. اسکرین‌شات شما بر روی صفحه دسکتاپ ذخیره شده‌است. مانند حالت قبل با همان توضیحات مربوط به ذخیره‌ی اسم و ...

  5. حالا وقت استفاده از اسکرین‌شات است. شما می‌توانید این عکس را به ایمیل خود اضافه کنید، در سایت آپلود کنید و هر استفاده‌ای که خودتان می‌خواهید.

روش سوم: اسکرین شات از یک صفحه باز

  1. دکمه‌های “Command + shift +4”‌ را فشار دهید؛ سپس دکمه Space را بزنید. اشاره‌گر تبدیل به یک دوربین کوچک می‌شود. دوباره دکمه‌ی اسپیس را بزنید تا از این حالت خارج شوید.

  2. اشاره‌گر خود را به سمت پنجره‌ای که می‌خواهید از آن تصویر تهیه کنید ببرید. شما می‌توانید از دستوراتی مانند “Command + Tab” برای تغییر پنجره در حالیکه در این حالت قرار دارید، استفاده کنید.

  3. بر روی پنجره کلیک کنید تا عکس مورد نظر تهیه شود.

روش چهارم:‌ ذخیره کردن اسکرین‌شات در Clipboard

  1. دکمه های “Command + Control + Shift + 3” را فشار دهید. این روش بسیار شبیه به روش قبلی است با این تفاوت که اسکرین‌شات شما به سرعت به یک عکس تبدیل نمی‌شود؛ بلکه ابتدا در یک Clipboard ذخیره می‌شود؛ در یک حافظه‌ی ذخیره‌‌سازی موقت بصورتی که انگار شما یک متن را کپی کرده‌اید. شما همچنین می‌توانید با اجرای دستورات مرحله‌ی قبل بخشی از اسکرین‌شات را تبدیل به یک عکس کنید؛ درست مانند روش سوم.

  2. با استفاده از ترکیب دکمه‌های “Command + V or Edit”  عکس خود را پیست کنید. اسکرین‌شات شما می‌تواند مستقیم در اپلیکیشن‌هایی نظیر وُرد یا یک اپلیکیشن ویرایش تصاویر یا سرویس ایمیل پیست کنید.

روش پنجم: با استفاده از اپلیکیشن “Grab” در جعبه ابزار مک

  1. با استفاده از مسیر Applications > Utilities > Grab وارد اپلیکیشن شوید.

  2.  از بخش “Capture” و از بین ۴ گزینه موجود یکی را انتخاب کنید. 
  • برای تهیه‌ی اسکرین‌شات از کل فضا بر روی گزینه‌ی “Screen” کلیک کنید. Command + Z
  • برای تهیه‌ی تصویر بخشی از صفحه‌ی کلی بر روی گزینه “Selection” کلیک کنید. سیستم به شما می‌گوید برای تهیه‌ی این عکس موس را در آن بخش بکشید تا عکس تهیه شود.
  • با کلیک بر روی گزینه‌ی “Window” از یک پنجره‌ی خاص تصویر تهیه نمایید.

    3. وقتی که پنجره جدید باز شد گزینه‌ی ذخیره را انتخاب کنید؛ شما می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی «ذخیره بعنوان»، نام و محل ذخیره را خودتان انتخاب کنید؛ و اگر نه تمامی این موارد به صورت اتوماتیک ذخیره می‌شوند.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید