دکتر Lisa Su در نشست مالی ای‌ام‌دی زمان معرفی و فروش پردازنده‌ها و کارت گرافیک‌های جدید این کمپانی را اعلام کرد. خیلی‌ها منتظر پردازنده‌های قدرتمند Ryzen‌ با هسته‌های Zen‌ و کارت گرافیک‌های مجهز به تراشه‌های گرافیکی Vega هستند. با ما باشید تا در مورد زمان فروش محصولات جدید بیشتر بدانیم.

ای‌ام‌دی در نشستی که برای ارائه‌ی گزارش مالی فصل اخیر برگزار کرده، به زمان عرضه شدن پردازنده‌های Ryzen اشاره کرده است. اوایل مارس ۲۰۱۷ یعنی حدود یک ماه بعد، قرار است این تراشه‌ها وارد بازار شوند و طبق ادعای ای‌ام‌دی در بازار رده‌اول‌ها فروش خوبی خواهند داشت. ای‌ام‌دی چندین بار به تاریخ عرضه اشاره کرده و به نظر می‌رسد که تأخیری در کار نخواهد بود.

نسخه‌ی موبایلی تراشه‌های Ryzen با نام Raven Bridge طبق برنامه‌ی زمانی این کمپانی در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ عرضه می‌شود. طبعاً سازندگان لپ‌تاپ برای استفاده از این تراشه‌ها در محصولات جدید، مدتی زمان لازم دارند و به این ترتیب در اواخر سال لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های جدید و قدرتمند AMD‌ را خواهیم دید.

ای‌ام‌دی سود بیشتری از فروش محصولات جدید کسب می‌کند؛ چرا که طبق ادعای این کمپانی، عملکرد پردازنده‌های جدید و همین‌طور کارت گرافیک‌های Vega بالاتر از حد معمول است.

ای‌ام‌دی هم مثل اینتل با لیتوگرافی ۷ نانومتری دست و پنجه نرم می‌کند. شاید این لیتوگرافی در تولید تراشه‌هایی با هسته‌های Zen+ و در حقیقت APUهای سری Gray Hawk‌ که قرار است در سال ۲۰۱۹ روانه‌ی بازار شوند، به کار رود.

ای‌ام‌دی در فصل اخیر، بالاترین رشد فروش پردازنده‌های گرافیکی و کارت گرافیک‌ها را تجربه کرده؛ البته در قیاس با ۱۱ فصل اخیر. احتمالاً با معرفی Vega این رشد دو رقمی باز هم بیشتر می‌شود.