کمپانی Bethesda را با بازی‌های کم‌نظیری مثل Skyrim‌ می‌شناسیم و قطعاً تولیدکننده‌ی کارت گرافیک‌های AMD نیست! اما کارت گرافیک RX 490 ای‌ام‌دی را در لابلای مشخصات سیستم موردنیاز برای یکی از عناوین سنگین و گرافیکی امروزی، معرفی کرده است. با ما باشید تا در مورد غول بعدی ای‌ام‌دی بیشتر بدانیم.

بتسدا دیروز اعلام کرد که برای نصب بافت‌های رزولوشن بالا یا به اصطلاح HD روی بازی Fallout 4 به سیستمی با مشخصات زیر نیاز است:

بله، همان‌طور که متوجه شده‌اید کارت گرافیکی که بتسدا پیشنهاد کرده GTX 1080 انویدیا مجهز به ۸ گیگابایت رم ویدیویی است و در کنار آن کارت گرافیک RX 490 ای‌ام‌دی با همین مقدار حافظه نیز پیشنهاد شده است. کارت گرافیکی که خیلی‌ها منتظر معرفی‌اش هستند و می‌خواهند محصولی با قیمت رقابتی به جای GTX 1080 انویدیا انتخاب کنند.

برای نصب فال‌‌آوت ۴ به همراه بافت‌های HD به ۵۸ گیگابایت فضای خالی، پردازنده‌ی Core i7-5820K اینتل که یکی از مدل‌های سری اکستریم است و سیستم عامل ۶۴ بیتی و بیش از ۸ گیگابایت رم نیاز است. با این تفاسیری یکی دیگر از عناوین سنگین امروزی است.

 برخی معتقدند که کارت گرافیک RX 490 ترکیبی از دو گرافیک RX 480 نیست؛ بلکه تراشه‌ی مرکزی آن Vega 10‌ نام دارد که یکی از تراشه‌های نسل بعدی ای‌ام‌دی است. توجه کنید که بتسدا به سرعت متوجه اشتباه سهوی خود شده و هیچ یک از کارت گرافیک‌های سری ۴۰۰ ای‌ام‌دی یا همان خانواده‌ی پولاریس را توصیه نمی‌کند! تنها انتخاب GTX 1080 است که در حال حاضر یکی از دو گزینه‌ی برتر انویدیا برای قوی‌ترین کامپیوترهای گیمینگ محسوب می‌شود.