سرویس دانش و فناوری

کدام برند و کدام ظرفیت هارد خرابی کمتری دارد؟ نگاهی به آمار خرابی هارد در سال ۲۰۱۶

هارددیسک

فصل چهارم سال ۲۰۱۶ به پایان رسیده و اکنون زمان ارائه‌ی گزارش جدید کمپانی بک‌بلیز است. از آوریل ۲۰۱۳ به بعد، هر از گاهی بلک‌بلیز گزارش آماری خرابی هارددیسک‌هایی که استفاده کرده را منتشر می‌کند و حقایقی جالب برملا می‌شود. در سال ۲۰۱۶ مجموعاً ۱۲۲۵ درایو هارددیسک این کمپانی خراب شده است و این یعنی ۱.۹۵ درصد درایوها، بالاخره به روز خرابی خود رسیده‌اند. سال پیش ۲.۴۷ درصد درایوها خراب شده بود و به نظر می‌رسد که کیفیت محصولات کمی بهتر شده است. در سال ۲۰۱۴ هم آمار خرابی ۶.۳۹ درصد بوده است!

بک‌بلیز خرابی را مستقل از برند و بر حسب ظرفیت درایوها نیز گزارش کرده و نتیجه این است که درایوهایی با ظرفیت ۳ ترابایت، ۱.۴ درصد خرابی داشته‌اند و مورداعتمادترین گزینه بودند. هارددرایوهای ۵ ترابایتی هم با آمار خرابی ۲.۲۲ درصدی، بدترین گزینه هستند.

و در میان برندها یک بار دیگر نام HGST را در صدر جدول کمترین خرابی‌ها می‌بینیم. بک‌بلیز ۲۴۵۴۵ درایو با این برند در اختیار دارد که چیزی در حدود ۳۴ درصد ۷۱۹۳۹ هارددیسک به کار رفته در سرورهای این کمپانی است. محصولات این برند فقط ۰.۶ درصد خرابی داشته‌اند و بسیار مورداعتماد هستند.

وسترن دیجیتال هم با خرابی ۳.۸۸ درصدی، این بار بدترین برند بوده است! البته بک‌بلیز فقط ۱۶۲۶ درایو با برند وسترن دیجیتال در اختیار دارد و به علاوه توجه کنید که در گزارشات قبلی، سیگیت برند نامرغوب‌تری بوده است.

بنابراین توصیه‌ی ۷۲۴پرس به شما ایرانیان عزیز این است که در صورت امکان هارددیسکی با برند هیتاچی (HGST) تهیه کنید و در صورت عدم موجودی که متأسفانه متداول شده، از برند دیگری مثل توشیبا استفاده کنید که خرابی کمتری نسب به برندهای دیگر دارد. آخرین گزینه محصولات سیگیت و وسترن دیجیتال است. علاوه بر این همان‌طور که در جداول زیر مشاهده می‌کنید آمار خرابی در بدترین حالت ممکن ۴ درصد است که عدد بسیار خوبی است؛ چرا که هارددیسک‌ها به صورت مداوم و سنگین استفاده شده‌اند.

 

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید