کمپانی تاکسی‌سرویس Uber (اِبِر که به اشتباه اوبر تلفظ می‌شود) خودروهای خودرانی با برند مرسدس بنز را به ناوگان تاکسی‌های خویش اضافه می‌کند تا در سال‌های پیش رو تاکسی‌های بدون راننده برای مشترکین خویش ارسال کند.

خودروهای خودران دیر یا زود به بخشی اساسی از سیستم حمل و نقل عمومی تبدیل می‌شوند و در این مسیر کمپانی‌هایی مثل اوبر که با اپلیکیشنی ساده، فراخوان تاکسی را راحت و سریع کرده، پیشگام خواهند بود. اوبر با کمپانی مرسدس بنز همکاری تازه‌ای را آغاز کرده تا مشتریان بتوانند از طریق اپلیکیشن تاکسی‌سرویس اوبر، مرسدس بنز خودران را درخواست کنند.

اوبر مثل گوگل برنامه‌ی خاصی برای خودروهای خودران دارد. مشکلاتی در برنامه‌های این کمپانی به وجود آمده و به جای تست خودروها در سان‌فرانسیسکو، SUVهای بدون راننده‌ی این کمپانی به آریزونا منتقل شدند.

خودروساز آلمانی، Daimler مدت زمان بیشتری روی تکنولوژی خودروی خودران تحقیق و بررسی کرده است. سال پیش خودروهای خودران این کمپانی در خیابان‌های آلمان آزمایش شدند و عامل انسانی در کار نبود. دیملر خودروی خودران را به عنوان یکی از چهار محور اصلی فعالیت‌های خود انتخاب کرده که شامل خودروهای متصل به شبکه، خودروهای خودران، خودروهای مشترک و سرویس عموم و خودروهای الکتریکی می‌شود. اخیراً اس‌یو‌وی EQ نیز با همین مقاصد معرفی شده که یک خودروی نیمه-خودران از نوع الکتریکی است.

مشخص نیست که چه زمانی خودروهای خودران مرسدس بنز و اوبر در خیابان‌ها تردد می‌کنند؛ ولیکن به نظر می‌رسد که سال ۲۰۲۰، سال شکوفایی این صنعت جالب است. در حال حاضر رانندگان تاکسی به پیشرفت اوبر و نظریه‌ی استفاده از تکنولوژی خودروی خودران معترض هستند و حتی هشتگی مثل #DeleteUber محصول شکل‌گیری کمپین‌های اعتراض‌آمیز است. بسیاری از مشترکین اوبر از هدف این هشتگ تبعیت کرده‌اند و حساب کاربری خود در اوبر را حذف کرده‌اند.

ظهور هر فناوری جدیدی در عرصه‌ی اتوماسیون فرآیندها به معنی بی‌کار شدن قشری از افراد جامعه است و در کوتاه‌مدت اعتراض‌های کوچک و بزرگی شکل می‌گیرد؛ اما در نهایت تکنولوژی برای ساده‌سازی و راحتی زندگی انسان طراحی شده و لذا اغلب نگرانی‌ها حل‌شدنی است.