ماشکین از تولیدکنندگان برتر SSD، درایوهای جدید Helix‌ را معرفی کرد. در این SSDها از فلش 3D MLC و کنترلر سیلیکون موشن SM2260 استفاده شده و سرعت بسیار بالایی دارند. در ادامه به مشخصات سری Helix که نسل جدید محصولات سریع ماشکین است، می‌پردازیم.

درایوهای جدید به صورت کارت M.2 طراحی شده‌اند و با توجه به سرعت خواندن ترتیبی حداکثر ۲.۵ گیگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن ترتیبی حداکثر ۱.۱ گیگابایت بر ثانیه، طبعاً نمی‌توان به پورت SATA III که پهنای باند آن ۶۲۵ مگابایت بر ثانیه است، بسنده کرد. ماشین از کش اضافی که به صورت فلش‌های SLC است در این محصولات استفاده کرده تا عملکرد را بهینه کند.

ظرفیت درایوها بین ۲۵۰ گیگابایت تا حداکثر ۲ ترابایت است. کلاس ابعادی کارت M.2 نیز ۲۲۸۰ است و از ۴ مسیر PCIe 3.0 برای ارتباط با سخت‌افزار استفاده می‌شود. پروتکل NVMe نیز برای سرعت هر چه بیشتر تبادل داده، پشتیبانی شده است.

در خواندن و نوشتن تصادفی بسته‌های ۴ کیلوبایتی داده نیز تعداد اعمال ورودی و خروجی حداکثر ۲۸۵ و ۱۸۵ هزار عمل در ثانیه عنوان شده که بیش از توان کنترلر سیلیکون موشن است. شاید ماشکین با همکاری سیلیکون موشن بهینه‌سازی‌هایی در بخش فرمور و کنترلر انجام داده است. ضمانت این محصولات سه ساله است و متوسط فاصله‌ی بین رخ دادن خطا یا همان MTBF، معادل یک میلیون ساعت اعلام شده که نشان‌دهنده‌ی کارکرد عالی و مطمئن محصول است.

ماشکین این درایوها را در مقیاس انبوه تولید می‌کند و به این ترتیب در کنار ADATA تنها تولیدکنندگان درایوهای بسیار سریع با تیراژ بالا است.