اولین بنچ‌مارک پیشرفته‌ی واقعیت مجازی برای سنجش قدرت سخت‌افزار کامپیوترها VRScore PC نام دارد. در کنار این بنچ‌مارک جالب و توانمند، ابزاری به نام VRTrek نیز عرضه شده که امکان بررسی دقیق تأخیر را فراهم می‌کند. در ادامه به محصولات جالب Basemark‌ می‌پردازیم.

بنچ‌مارک جدید VR Score همان‌طور که از دو حرف VR مشخص است، برای شبیه‌سازی بازی‌های واقعیت مجازی ابداع شده تا بتوان به یک عدد رسید و در مورد قدرت کارت گرافیک و پردازنده و آمادگی سخت‌افزار برای اجرای بازی‌های واقعیت مجازی قضاوت کرد. این بنچ‌مارک سرعت رندر شدن فریم‌ها و تأخیری که وجود دارد را اندازه‌گیری می‌کند. علاوه بر پشتیبانی از توانمندی‌های دایرکت ایکس ۱۲، می‌توان حالت دایرکت ایکس ۱۱ را نیز امتحان کرد.

VR Score PC از موتورهای گرافیکی به کار رفته در بازی‌های واقعی استفاده می‌کند و کدها هم مشابه بازی‌ها تهیه شده است. علاوه بر این کاربر می‌توان با ابزاری به نام VRTrek به اندازه‌گیری دقیق تأخیر بپردازد. در نهایت کاربر با استفاده از Power Board که سرویس آنلاینی برای مقایسه قدرت سخت‌افزارهای مختلف است به مقایسه‌ی سیستم خود با سیستم‌های دیگر می‌پردازد.

VRTrek ابزاری برای سنجش تأخیر

سرعت رندر شدن فریم‌ها یک عدد متوسط است. ممکن است برخی فریم‌ها بسیار کند و برخی بسیار سریع رندر شوند و متأسفانه در بازی‌های واقعیت مجازی، تأخیر کوچک که حین رندر شدن فریم‌های پیچیده به وجود می‌آید و همین‌طور در دریافت و پردازش اطلاعات حسگرها مطرح است، یک موضوع مهم تلقی می‌شود؛ بنابراین VRTrek ابزاری بسیار مهم و کاربردی است.