سرویس دانش و فناوری

اولین کارت گرافیک Aorus گیگابایت معرفی شد: هیولایی به نام GTX 1080 AORUS Xtreme Edition

کارت گرافیک Aorus گیگابایت GTX 1080 AORUS Xtreme Edition

کارت گرافیک GTX 1080 انویدیا همچنان توسط شرکا بازطراحی می‌شود. این بار نوبت گیگابایت و در حقیقت برند تخصصی محصولات گیمینگ این کمپانی است که خودی نشان دهد. GeForce GTX 1080 AORUS Xtreme Edition کارت گرافیکی است که با وجود نورپردازی RGB قابل تنظیم و سیستم خنک‌کاری WINDFORCE گیگابایت، شبیه محصولات سری گیمینگ گیگابایت به نظر می‌رسد؛ اما به هر حال قرار است اوروس محصولاتی بهتر از رده‌اول‌های سابق ارائه کند.

کولینگ ویندفورس این بار هم ماژول‌های حافظه و قطعات مدار رگولاتور و به خصوص ماسفت‌ها را خنک می‌کند تا حتی در حالت اورکلاک‌شده هم قطعات در درازمدت به خوبی کار کنند. پوششی روی برد مدار چاپی کشیده شده که معمولاً در صنایع هوافضا به کار می‌رود و به خوبی از کارت گرافیک در برابر جذب گردوغبار، رطوبت و مواد مخل دیگر، محافظت می‌کند.پشت کارت گرافیک هم نه یک صفحه‌ی فلزی از جنس آلومینیوم بلکه از جنس فلز مس که گرما را بهتر جذب کرده و به محیط پیرامون انتقال می‌دهد، تعبیه شده است.

اوروس سه فن به قطر ۱۰۰ میلی‌متر و ۶ لوله‌ی حرارتی مسی برای سیستم خنک‌کاری در نظر گرفته است. بلبیرینگ‌های دوگانه در فن‌ها به کار رفته که دوام و عملکرد عالی دارند. در حالت بی‌کار یا زمانی که بار گرافیکی سیستم کم است، کارت گرافیک بدون چرخش فن‌ها هم خنک کار می‌کند و کاملاً بی‌صداست.

این کارت گرافیک قدرتمند برای بازی‌های واقعیت مجازی هم طراحی شده، لذا اوروس دو خروجی HDMI‌ اضافی در نظر گرفته تا اتصال هدست‌های واقعیت مجازی را ساده‌تر کند. برای کنترل کردن عملکرد و تنظیمات مربوط به نورپردازی و انتخاب پروفایل‌های مختلف سرعت فن، سرعت هسته و حافظه و توان مصرفی می‌توان از نرم‌افزار AORUS Graphics Engine استفاده کرد.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید