برای خرید هدست گیمینگ باید به نکاتی مثل کیفیت صدای عالی، سانداستیج یا صدای محیطی و ارگونومی خوب توجه کرد. در ادامه با بهترین هدست‌های گیمینگ سال ۲۰۱۶ آشنا می‌شویم. با راهنمای خرید هدست گیمینگ ۷۲۴پرس همراه شوید.

وقتی از بازی و لذت دنیای سه‌بعدی سخن به میان می‌آید، صدای محیطی یکی از فاکتورهای مهم است. در بازی‌های نقش‌آفرینی کیفیت موسیقی و در بازی‌های شوتر اول شخص، قدرت صدای بیس و همین‌طور بلندی صداهای فرکانس بالا مثل شکستن شیشه، پژواک صدای قدم‌های دشمن و ... باید به خوبی شنیده شود. لذا کیفیت صدا و در عین حال پخش صدا به صورت جهت‌دار، هر دو بسیار مهم است.

هدست گیمینگی که هر دو فاکتور را داشته باشد، یک انتخاب عالی است. حتی ممکن است کاربر از هدست خود برای شنیدن موسیقی و گفت‌وگوی صوتی استفاده کند. لذا فاکتورهایی مثل میکروفون، حذف نویز یا کاهش نویز و قطر درایورهای به کار رفته در هدست (درایو همان بلندگو) نیز مهم است. برخی هدست‌های گیمینگ در هر سمت چند درایور مستقل دارند که نتیجه‌ی آن ایجاد صدای جهت‌دار و کاملاً محیطی است؛ اما هر درایو از نظر قطر، کوچک‌تر از حد متوسط است و این یعنی هدست برای گوش دادن به موسیقی، عالی نیست.

و اما ببینیم بهترین هدست‌های گیمینگ سال ۲۰۱۶ کدامند.

Kingston HyperX Cloud Revolver

کینگستون با برند مستقلی به اسم هایپرایکس، در عرصه‌ی رم، SSD و حالا هدست‌های گیمینگ فعالیت می‌کند. قیمت این هدست ۱۲۰ دلار است و با دو جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و میکروفون به هر کامپیوتر و لپ‌تاپی متصل می‌شود. میکروفون آن جداشدنی است و قابلیت حذف نویز را به همراه دارد.

کینگستون از درایورهایی به قطر ۵۳ میلی‌متر در این مدل استفاده کرده که کیفیت بسیار خوبی دارند. صدای بیس و صداهای فرکانس بالا همگی با قدرت بسیار خوبی پخش می‌شوند.

تنها نقطه‌ضعف اساسی، فقدان صدای سِراند (تلفظ غلط سوراند رایج است) است. البته با استفاده از تنظیمات کارت صدا و کارت صدای معمولی مادربوردهای نسبتاً خوب هم می‌توان صدای محیطی را شبیه‌سازی کرد. تنها سیستم‌های ضعیف از پس شبیه‌سازی صدای سوراند برنمی‌آیند.

فریم فلزی این هدست استحکام خوبی دارد و کوشن‌های چرمی آن هم بسیار راحت است و به خوبی دور گوش را می‌پوشاند. بند زیر فریم الاستیک است که البته موردپسند برخی گیمرها نیست؛ اما به هر حال نسبت به فریم صلب و سخت، انتخاب بهتری است.

Kingston HyperX Cloud Revolver

Astro A50

هدست گیمینگ استرو A50 یکی از مرغوب‌ترین هدست‌های بی‌سیم است و البته بسیار گران‌قیمت است: ۲۷۰ دلار. این هدست گیمینگ بسیار مقاوم و بادوام و همین‌طور زیباست. استفاده از هدست گیمینگ Astro A50 ساده است؛ ایستگاه کوچک آن برای اتصال وسایل مختلف به کار می‌رود. خروجی صدای نوری روی ایستگاه هدست تعبیه شده و لذا می‌توان انواع وسایل جانبی را به آن متصل کرد؛ البته برای اتصال هدست به کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان و استفاده از میکروفون، باید راه دیگری بیاندیشید. عمر باتری هدست Astro A50 حدود ۱۵ ساعت است. 

هدست گیمینگ Astro A50

هدبند و بخش دور گوش به صورت ماژولار (چند تکه) طراحی شده است. می‌توان حالت بهینه را با توجه به سلیقه‌ی خویش انتخاب کرد و این یکی از نقاط قوت استرو A50 است. صدای دالبی سوراند ۷.۱ با کیفیت و قدرت عالی نیز ویژگی اساسی استرو A50 است که تا حدی قیمت سرسام‌آورش را توجیه می‌کند.

Logitech G230

لاجیتک G230 هدست گیمینگ ۳۰ دلاری، انتخابی منطقی برای کسانی است که بودجه‌ی زیادی در اختیار ندارند. نرم‌افزاری به همراه هدست عرضه نمی‌شود، LEDهایی برای نورپردازی و زیباسازی در کار نیست و صدا استریو است. با اتصال هدست از طریق جک ۳.۵ میلی‌متری می‌توان از صدای عالی آن بهره‌مند شد.

کوشن‌های دور گوش و هدبند الاستیک هدست G230 شاید محکم و صلب نباشد، اما با توجه به قیمت محصول، کیفیت بسیار خوبی دارد.

هدست گیمینگ Logitech G230

 Razer ManO’war

هدست گیمینگ ۱۳۰ دلاری ریزر، مثل دیگر محصولات این کمپانی برای گیمرهای حرفه‌ای طراحی شده است. برخی گیمرها به زمخت بودن آن معترض هستند، اما کوشن‌های نرم روی گوش بسیار راحت و دوست‌داشتنی است. صدای هدست هم با وجود درایور بزرگی که در آن به کار رفته، بسیار قدرتمند و عالی است.

این هدست بی‌سیم را با اتصال دانگل USB آن می‌توان به سرعت به سیستم متصل کرد. برد آن نیز حداکثر ۴۰ فوت است. شاید تنها اشکال آن این باشد که فقط به صورت بی‌سیم می‌توان از آن استفاده کرد. علاوه بر این ریزر از لامپ‌های LED با قابلیت تنظیم رنگ نیز استفاده کرده که زیبایی محصول را دو چندان می‌کند.

هدست گیمینگ Razer ManO’war