سرویس دانش و فناوری

چطور نوتیفیکشن ساکت را برای اپلیکیشن‌های خود در اندروید 7 فعال کنیم؟

نوتیفیکشن ساکت

ویژگی پاسخ سریع و اولویت‌بندی نوتیفیکیشن‌ها ویژگی دیگری است که در اندروید ۷ اضافه شده‌است تا کاربران بتوانند به پیام‌ها و ایمیل‌های خود سریع‌تر پاسخ دهند؛ سطح اولویت نوتیفیکیشن‌ها نیز ویژگی آزمایشی جدیدی است که به تازگی معرفی شده و كاربردی نیز به‌ نظر می‌رسد.

اگر شما اشتیاقی به استفاده از این ویژگی آزمایشی ندارید، می‌توانید از ‌‌«نوتیفیکیشن ساکت» بهره ببرید. نوتیفیکیشن ساکت بصورت پیش‌فرض بر روی تنظیمات قرار داده شده‌است، اما فعال کردن آن را به انتخاب خود کاربران قرار داده‌اند. نوتیفیکیشن ساکت صدا ندارد، لرزش ندارد و به نقطه اوج هم نمی‌رسد. در این آموزش به شما یاد می‌دهیم تا چگونه این ویژگی را تنظیم کنید.

برای تنظیم این ویژگی دو راه وجود دارد:

با نوتیفیکیشن اپلیکیشن

وقتی یک اپلیکیشن برای شما یک نوتیفیکیشن می‌فرستد، پنل نوتیفیکیشن را باز کنید و نوتیفیکیشن را لمس و انگشت خود را بر روی آن نگه دارید؛ این کار تنظیمات مدیریت نوتیفیکیشن را برای شما ظاهر می‌سازد. شما در این مرحله سه گزینه مقابل خود خواهید دید: نشان دادن نوتیفیکیشن‌ها بصورت ساکت، بلاک کردن همه نوتیفیکیشن‌ها و نه سکوت نه بلاک؛ گزینه اول را انتخاب کنید ازاین پس نوتیفیکیشن‌ها برای شما اذیت کننده نخواهند بود.

با تنظیمات اپلیکیشن

تنظیمات را باز کند و وارد تب نوتیفیکیشن شوید؛ در لیست موجود هر اپلیکیشنی که می‌خواهید این ویژگی برایش فعال شود را انتخاب کنید. در صفحه‌ی تنظیمات نوتیفیکیشن اپلیکیشن مورد نظر شما سه گزینه را خواهید دید:‌ بلاک کردن همه، مسکوت کردن همه و مزاحم نشوید. شما گزینه ساکت کردن همه را انتخاب کنید تا این ویژگی برایتان فعال شود.

چطور نوتیفیکیشن‌های ساکت ظاهر می‌شوند؟

این نوتیفیکشن‌ها در برگه‌ی وضعیت با آیکن اپلیکیشن نشان داده می‌شوند؛ آنها همچنین در صفحه قفل گوشی در پنل مربوطه نیز ظاهر می‌شوند؛ اما با توجه به ویژگی خاص تلفن همراهتان شما را از پدید آمدن آنها مطلع نمی‌سازد.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید