ژاپن دیسپلی که حاصل همکاری چند کمپانی مختلف در عرصه‌ی نمایشگر است، پنل انعطاف‌پذیری که قطر آن ۵.۵ اینچ است را با تکنولوژی کهنه‌ای به اسم LCD تولید کرده که ارزان‌تر از OLEDهای امروزی تمام می‌شود. در ادامه به جزئیات این خبر می‌پردازیم.

ژاپن دیسپلی از زیرلایه‌ی پلاستیکی در دو سمت لایه‌ی کریستال مایع (Liquid Crystal) که در حقیقت بخش میانی LCD است، استفاده کرده تا ویژگی انعطاف‌پذیری را به آن اضافه کند. نمونه‌ی ساخته شده پنلی است با قطر ۵.۵ اینچ که طبعاً در گوشی‌های مرغوب و رده‌اول به کار می‌رود. نرخ نوسازی این پنل می‌تواند تا ۱۵ هرتز هم پایین بیاید! به این ترتیب توان مصرفی آن حین نمایش تصاویر ثابت، کمتر از پنل‌های ۶۰ یا نهایتاً ۱۰ هرتزی است.

در این پنل از تکنولوژی Full Active Flex استفاده شده است. نسبت کنتراست آن ۱ به ۱۵۰۰ است و روشنایی آن حدود ۵۰۰ شمع بر مترمربع. رزولوشن پنل 1080p یا همان فول اچ‌دی است و به این ترتیب تراکم پیکسلی آن ۴۰۱ پیکسل بر اینچ خواهد بود. شاید این تراکم پیکسلی برای گوشی‌های رده‌اول امروزی بهترین نباشد، اما به هر حال تراکم پیکسلی خوبی است.

متأسفانه خبری در مورد تولید انبوه این پنل منتشر نشده است و نمی‌توان به این زودی‌ها در انتظار یک گوشی خم‌شدنی یا لااقل مجهز به نمایشگر LCD انعطاف‌پذیر بود.