نوکیا در سال جدید غیبت چند ساله‌اش را با چند گوشی جدید جبران می‌کند. یکی از گوشی‌ها که سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل روی آن خودنمایی می‌کند، از تراشه‌ی قدرتمند S835‌ بهره می‌برد و یک پرچم‌دار عالی خواهد بود. در ادامه به جزئیات این خبر می‌پردازیم.

شایعاتی که توسط منابع چینی منتشر شده نشان می‌دهد که نوکیا در کنار گوشی Nokia 6 که از تراشه‌ی رده‌متوسط S430 بهره می‌برد و طبعاً چندان سریع و چابک نیست، گوشی قدرتمندی هم در آستین دارد. یک ویندوزی با تراشه‌ی رده‌اول اسنپ‌دراگون ۸۳۵ که بهترین گزینه‌ی کوالکام برای گوشی‌های رده‌اول سال جدید است. البته ممکن است سیستم‌عامل، ویندوز نباشد و با یک اندرویدی سریع مواجه شویم. قدر مسلم این است که نوکیا به گوشی‌های ارزان بسنده نمی‌کند. به هر حال سود حاصل از این بازار کمتر است و عموم نیز به گوشی‌های رده‌اول عادت کرده‌اند.

تراشه‌ی S835‌ در CES 2017‌ معرفی شده و طبعاً باید نمونه‌های آن به دست سازندگان برسد و پس از چند ماه بررسی و بهینه‌سازی و رفع باگ‌های احتمالی، محصولاتی مجهز به این تراشه روانه‌ی بازار شوند. نوکیا هم از این قاعده مستثنی نیست و این یعنی در نیمه‌ی نخست سال جدید نمی‌توان محصولی با برند نوکیا و سرعت عالی خریداری کرد.