گلکسی اس۷ و گلکسی اس۷ اج هم بالاخره بروزرسانی اندروید ۷ (نوقا) را دریافت کردند. بروزرسانی به اندروید ۷.۱.۱ که در حال حاضر آخرین اندروید گوگل است، صورت نگرفته؛ بلکه فعلاً اندروید ۷.۰ موردتوجه سامسونگ بوده است. در ادامه با جزئیات بیشتر این خبر و تغییر جالبی که در رزولوشن رخ داده در خدمت شما هستیم.

سامسونگ اندروید ۶.۰ را به مقصد اندروید ۷.۰ ترک کرده است. ویژگی‌های عمومی اندروید ۷.۰ به گوشی‌های گلکسی اس۷ و گلکسی اس۷ اج اضافه می‌شود و در کنار آن یک تغییر مهم و جالب رخ می‌دهد. سامسونگ رزولوشن رندر را قبلاً QHD‌ یا همان ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل انتخاب کرده بود که در حقیقت رزولوشن اصلی نمایشگر گوشی‌های پرچم‌دار این کمپانی است. اما پس از بروزرسانی، رزولوشن رندرینگ به فول اچ‌دی یا ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل کاهش پیدا می‌کند. سامسونگ تصویر را اسکیل (بزرگ) می‌کند تا نمایشگر کاملاً پر شود. با این روش به جای اینکه چیزی در حدود ۳.۷ میلیون پیکسل رندر شود، فقط ۲ میلیون پیکسل رندر شده و در نتیجه توان مصرفی بخش گرافیک کاهش پیدا می‌کند. نتیجه‌ی نهایی افزایش عمر باتری است. تفاوتی نیز در کیفیت بصری قابل مشاهده نخواهد بود؛ چرا که رزولوشن QHD‌ و Full HD هر دو بسیار بالا و عالی است.

مورد جالب‌تر این است که می‌توان رزولوشن را تا 720p‌ یا ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیسکل نیز کاهش داد. به این ترتیب تصویر باز هم کوچک‌تر شده و رندر شدن آن ساده‌تر می‌شود.

کاربر می‌تواند رزولوشن QHD را هم انتخاب کند و هیچ مقیاس‌شدنی صورت نگیرد و البته توان مصرفی حداکثر خواهد شد.

توجه کنید که برای رندر کردن ویدیوهای QHD، بخش موتور مالتی‌مدیای تراشه‌های امروزی به قدری پیشرفته و بهینه است که با کمترین توان الکتریکی این کار انجام می‌شود؛ لذا در اپلیکیشنی مثل ویدیو، نیازی به تصویر کوچک‌تر نیست.