کمپانی ال‌جی در CES 2017 یخچال جدیدی معرفی کرده است که به webOS و الکسای آمازون مجهز است و می‌توان در آن بعضی تنظیمات و امور را به صورت آنلاین یا خودکار انجام داد.

ال‌جی بر روی یخچال جدید خود چند نرم‌افزار پیاده‌سازی کرده است. در مراسم CES امسال، این شرکت اعلام کرد که یخچال هوشمندش مجهز به وب او اس (webOS) بوده که با الکسای آمازون یکپارچه شده است. از این رو یخچال می‌تواند تنظیمات مربوط به مواد غذایی را با دریافت صدای شما به صورت خودکار انجام دهد.

یخچال هوشمند دارای صفحه نمایش لمسی ۲۹ اینچی در جلو است که اینستاویو «Instaview» نام دارد و با ضربه بر روی آن می توانید محتویات داخل یخچال را ببینید. ضمن این که ال‌جی این امکان را فراهم کرده است که از طریق این صفحه‌نمایش بتوانید دستور پخت غذا، اجرای موسیقی، بررسی آب و هوا و خرید آنلاین هم داشته باشید. با یخچال جدید ال‌جی، دیگر برای یادآوری نیازی به چسباندن استیکر به یخچال ندارید؛ چرا که کاربران می توانند با امکان ردیاب Fresh Tracker تاریخ انقضای مواد غذایی داخل یخچال را ردیابی کنند. ضمن این که رابط الکسا هم کمک می‌کند تا به جای استفاده از صفحه‌نمایش لمسی، فرمان خود را به صورت صوتی وارد کنید.

پیش از این هم ال‌جی از webOS در تلویزیون‌های خود استفاده کرده بود، اما این نخستین بار است که آن را در مورد لوازم خانگی به کار می گیرد. با این حال، این اولین بار نیست یک یخچال مجهز به سیستم‌عامل باشد. سال گذشته ال‌جی یخچالی معرفی کرد که در اینستاویوی آن ویندوز 10 اجرا می شد. ضمن این که سامسونگ هم در CES 2016 سیستم‌عامل تایزن را بر روی یک یخچال به کار گرفت. تمام این یخچال ها ترکیبی از ویژگی های جذاب با کمی چاشنی مضحک بودن(!) هستند. با تمام این اوصاف، هنوز قیمت این یخچال اعلام نشده است و زمان عرضه ی آن هم مشخص نیست.