ال‌جی امسال تلویزیون‌های عجیبی را به نمایشگاه CES 2017‌ آورده است. پرچم‌دار سری W تلویزیونی با تکنولوژی OLED و ضخامت باورنکردنی ۲.۵۷ میلی‌متر برای محتوای 4K و HDR‌ طراحی شده است. در ادامه تلویزیون جالب ال‌جی را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم.

این روزها نبرد جالبی در دنیای تلویزیون برقرار است. همه می‌کوشند محصولاتی با کیفیت رنگ و روشنایی عالی معرفی کنند و در کنار این موارد کیفی، ضخامت پنل‌ها هم رقابت را داغ‌تر از داغ کرده است. ال‌جی در سری LG Signature OLED TV W پرچم‌داری به ضخامت فقط ۲.۵۷ میلی‌متر دارد که یک رکوردشکنی جالب توجه است. سری  Signature OLED TV W با ضخامت اندکی که دارد، تصویر روی دیوار یا Picture-on-Wall نامیده شده است.

ال‌جی تنها روی ضخامت و طراحی عجیب متمرکز نیست؛ بلکه کیفیت تصویر هم موردتوجه بوده است. پنل OLED پیکسل‌هایی دارد که هر یک به صورت مجزا روشنایی و رنگ تولید می‌کنند و به همین سبب است که روشنایی و کنتراست و البتع غلظت رنگ نسبت به نمایشگرها و تلویزیون‌های LCD برتری دارد. پنل این تلویزیون‌ها از عمق رنگ ۱۰ بیت و به عبارت دیگر ایجاد یک میلیارد رنگ مختلف پشتیبانی می‌کند.

ال‌جی مدعی است که تلویزیون‌های جدیدش زاویه دید عالی دارند و رقبا را به خاطر توجه نکردن به عادات کاربران حین تماشای تلویزیون سرزنش می‌کند. تلویزیون‌های سری W ال‌جی از HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کنند. حتی می‌توان محتوای معمولی را به حالت HDR‌ تبدیل کرد و به این ترتیب شاهد کنتراست خیره‌کننده‌ای بود.

ال‌جی از تکنولوژی صوتی دالبی اتموس نیز پشتیبانی کرده و البته جایی برای اسپیکرهای داخلی در خود تلویزیون‌ها وجود ندارد! ال‌جی صدا را از طریق یک ساندبار قدرتمند و عالی به گوش شنوندگان می‌رساند. حتی یکی پلیر بلوری با پشتیبانی از HDR10‌ و دالبی ویژن و نیز دالبی اتموس و از همه مهم‌تر پشتیبانی از محتوای اولترا‌اچ‌دی معرفی شده است.