دانگل حسگر اثر انگشت که چیزی شبیه فلش‌درایوهای کوچک USB است، پدیده جالبی است که در نمایشگاه CES 2017 با همکاری Synaptics و PQI و همین‌طور Kensington معرفی شده است. در ادامه با این دانگل‌های جالب امنیتی آشنا می‌شویم.

کمپانی Synaptics که در عرصه‌ی محصولات لمسی و امنیتی مثل تاچ‌پد فعالیت می‌کند، با تولیدکنندگان وسایل جانبی همکاری کرده تا دانگل‌های یو‌اس‌بی برای انجام اعمال حسگر اثر انگشت تولید شود. بسیاری از لپ‌تاپ‌های امروزی چیزی به نام حسگر اثر انگشت ندارند و لذا وجود دانگل کوچک یو‌اس‌بی که این مهم را انجام می‌دهد، یک ضرورت است.

دو دانگل حسگر اثر انگشت  معرفی شده که یکی محصول کمپانی کنسینگتون است و VeriMark Fingerprint Key نام دارد و دانگل دوم محصول PQI است که My Lockey نام دارد. هر دو دانگل به قدری کوچک هستند که می‌توان به صورت دائمی در پورت USB قرار داد و نگران آسیب رسیدن به پورت لپ‌تاپ نبود. دانگل‌ها از قابلیت‌های امنیتی ویندوز ۱۰ یعنی Windows Hello و Microsoft Passport پشتیبانی می‌کنند.

محصولات سایناپتیکس از FDIO (مخفف Fast IDentity Online) پشتیبانی می‌کنند؛ به این ترتیب سازگاری بسیار خوبی با اکوسیستم محصولات امنیتی دارند. از دیگر ویژگی‌های حسگرهای اثر انگشت سایناپتیکس می‌توان به هوش مصنوعی به کار رفته برای تشخیص دادن حسگر اثر انگشت واقعی و مصنوعی اشاره کرد.