ایسوس از روترهای مالتی یونیت وای‌فای که خود که شامل یک جفت روتر هستند، در نمایشگاه CES 2017 رونمایی کرد.

مودم روترها، گذشته‌ی سختی داشته‌اند. زمانی از نظر کاربران، آن‌ها عجیب و غریب، زشت و بی استفاده بودند. اکنون روزگار خوشی آن‌ها فرا رسیده و به طور ناگهانی توانسته‌اند توجه عموم را به خود جلب کنند. اکثر کمپانی‌ها و احتمالا نیمی از کیک استارترها در حال کار کردن بر توسعه‌ی این روترها هستند. در این میان، ایسوس توانسته است تا روتر جدید خود را با ویژگی‌های جالب معرفی کند.

در نمایشگاه CES، ایسوس از یک جفت روتر به نام‌های هایو اسپات (HiveSpot) و هایودات (HiveDot) رونمایی کرده است که هر دوی آن‌ها به شیوه‌ی مشابه یک شبکه‌ی وای‌فای ایجاد کرده و منطقه‌ی وسیعی را تحت پوشش قرار‌می‌دهند. بسته به وسعت محل مورد نظر، مشخص‌می شود که از چه تعداد اسپات یا دات باید استفاده شود (حداقل این تعداد سه و حداکثر آن پنج است).

تفاوت اسپات و دات در تعداد امواج رادیویی وای‌فای و سرعت آن‌ها است. اسپات یک سیستم سه بانده دارد که یک باند را به برقراری ارتباط به سایر روترها اختصاص‌می دهد. به صورت تئوری، اسپات به سیستم کمک خواهد کرد تا بالاترین سرعت ممکن فراهم شود. دات هم یک سیستم دو بانده بوده که طبیعتا ارزان‌تر و آهسته‌تر است.

 تا پیش از این بیشتر روترهای سیستم‌های مش وای‌فای دو بانده بوده‌اند. با این حال، سیستم‌های وای‌فای دو بانده هم مورد علاقه‌ی کاربران هستند و افزایش نسبی سرعت سیستم‌های سه بانده باید در کنار سهولت کارآیی و قیمت آن‌ها سنجیده شود.

ایسوس اعلام کرده است که روتر جدید در سه ماهه‌ی دوم سال با قیمت بین ۲۹۹ تا ۳۹۹ دلار عرضه خواهد شد.