واکام (Wacom) نامی آشنا در عرصه‌ی دیجیتایزرهای بسیار حساس به فشار است و لایه‌ی لمسی دقیق گلکسی نوت‌ها و سرفیس‌ها و ... را تولید کرده است. این کمپانی با سه تبلت به نمایشگاه CES 2017 گام نهاده که نامشان Intuos Pro و Intuos Pro Paper و Bamboo Folio است. در ادامه با محصولات جدید واکام آشنا می‌شویم.

واکام این بار به جای تولید دیجیتایزر، تبلت‌های مجهز به دیجیتایزر دقیق معرفی کرده است. مدل Bamboo Folio تنها در سایز کوچک طراحی و تولید شده و مدل Pro Paper دیگر در ابعاد متوسط و بزرگ عرضه می‌شوند.

تبلت‌های بزرگ و متوسط واکام برای طراحان: Intuos Pro Paper و Intuos Pro

مدل Paper به طراحان اجازه می‌دهد که طرح‌های کشیده شده روی کاغذ را به صورت دیجیتالی در تبلت ذخیره کنند و ادامه‌ی طراحی را با امکانات مفید دیجیتالی در تبلت دنبال کنند.

ضخامت تبلت Intuos Pro کمتر از نیم اینچ یا ۱۲ میلی‌متر است و بخش مفید آن که نمایشگر است، مثل نسل قبلی است. حاشیه‌ها باریک‌تر شده و در مجموع تبلت کوچک‌تر است. بدنه‌ی مدل پرو از آلومینیوم آندایز شده ساخته شده است. کیس جدیدی برای استایلوس طراحی شده و استایلوس با ۱۰ نوک مختلف عرضه می‌شود. واکام در مدل‌های بزرگ و متوسط Intuos Pro، مجموعاً ۸ کلید ExpressKey تعبیه کرده و ویژگی دیگر TouchRing است.

استایلوس جدید واکام Pro Pen 2 نام دارد. با تبلت‌ها و استایلوس جدید، ۸۱۹۲ سطح فشار مختلف شناسایی می‌شود؛ ۴ برابر بیشتر از نسل قبلی. واکام تبلت Pro Paper را به همراه استایلوسی موسوم به Finetip Pen عرضه می‌کند.

قیمت مدل متوسط و بزرگ Intuos Pro که از ماه جاری وارد بازار می‌شوند، به ترتیب ۳۵۰ و ۵۰۰ دلار است. مدل متوسط Paper نیز ۴۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده و مدل بزرگ آن ۵۵۰ دلاری است.

تبلت کوچکی برای طراحان: تبلت Bamboo Folio

تبلت Bamboo Folio یک تبلت کوچک است که ترکیبی از تکنولوژی طراحی دیجیتال و روش کهن طراحی با قلم روی کاغذ را در اختیار کاربر می‌گذارد. این مدل قابلیت حمل بهتری دارد و برای طراحی سریع در محیط خارجی طراحی شده است. نوشته‌ها و طرح‌ها با فشار دادن یک دکمه به محتوای دیجیتال تبدیل می‌شوند. این مدل برای طراحی روی کاغذی در ابعاد A5‌ طراحی شده است. می‌توان ۱۰۰ صفحه را در حافظه‌ی دستگاه ذخیره کرد و البته یادداشت‌ها را باید در نهایت در OneNote یا Evernote و دیگر سرویس‌های تحت وب ذخیره کرد. قیمت این تبلت ساده، ۱۵۰ دلار اعلام شده است.

تبلت Bamboo Folio واکام