4K را معمولا در مورد وضوح تصویر صفحه‌های نمایش شنیده‌ایم. اما این بار شرکت ال‌جی از این اصطلاح در مورد کیفیت صدای محصول جدید خود استفاده کرده است.

کمپانی کره‌ای ال‌جی ادعا کرده است که جدیدترین نسخه از ساندبار SJ9 این شرکت مجهز به وضوح بالای 4K است. ال‌جی در توضیح این ادعا از محاسبات ریاضی خاص خود(!) بهره گرفته و این طور بیان می‌کند: چنان چه به دو کانال صوتی ۲۴بیتی۹۶کیلوهرتزی گوش دهید، با بمبارانی از داده‌ها با قدرتی بیش از ۴,۶۰۸,۰۰۰ بیت بر ثانیه مواجه خواهید شد. روند محاسباتی ال‌جی به این صورت است: ۴۶۰۸۰۰۰=۲*۹۶۰۰۰*۲۴

اما این پرسش مطرح می‌شود که آیا فناوری 4K تلویزیون هم به صورت بیت بر ثانیه پردازش می‌شود؟ پاسخ منفی است. 4K در تلویزیون به وضوح افقی صفحه نمایش اشاره دارد و بر حسب تعداد پیکسل شمارش می‌شود که آن هم خیلی دقیق نیست. دسته‌ای از تلویزیون‌هایی که وضوح تصویر آن‌ها ۳۸۴۰x۲۱۶۰‌ است به عنوان 4K شناخته می‌شوند؛ چرا که تعداد پیکسل‌های آن‌ها نزدیک به ۴۰۰۰ عدد است. با این حال، بحث تعداد پیکسل در موارد صوت موضوعیتی ندارد و مفهومی به عنوان بلندگوی 4K نمیتواند وجود خارجی داشته باشد. با این حال، می‌توان گفت که ال‌جی در مورد بلندگوی جدید خود بخش زبانی کار را نادیده گرفته و اسپیکری با این عنوان تولید کرده است.