سرویس دانش و فناوری

کروم‌بوک ترکیبی Chromebook Plus سامسونگ و گوگل با استایلوس و نمایشگر ۳۶۰ درجه چرخان معرفی شد

کروم‌بوک ترکیبی Chromebook Plus

سامسونگ قبلاً کروم‌بوک‌های متنوعی معرفی کرده است و گوگل هم به سبک خود با کروم‌بوک‌های پیکسل، وارد بازار شده است. اکنون یک همکاری مشترک بین گوگل و سامسونگ صورت گرفته تا کروم‌بوکی ویژه معرفی شود. کروم‌بوک جدید در دو مدل Chromebook Plus و Chromebook Pro روانه‌ی بازار می‌شود و نه تنها از کروم‌او‌اس و اپلیکیشن‌های خاص آن، بلکه از اپلیکیشن‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کند.

اولین بار است که کروم‌بوکی دارای استایلوس و با پشتیبانی از on-screen inking طراحی می‌شود. on-screen inking یا جوهر روی صفحه به این معنی است که می‌توان به راحتی روی دستاپ و هر اپلیکیشنی که نمایان است، متنی نوشت و یادداشتی اضافه کرد. برای هایلایت کردن موضوعات می‌توان از قابلیت لیزر پوینتر استفاده کرد. اگر به استایلوس دقت کنید، دقیقاً همان مدلی است که در گلکسی نوت ۵ سامسونگ به کار رفته بود و تنها تغییر این است که دکمه‌ی کناری حذف شده است.

می‌توان یادداشت‌ها را در Google Keep ذخیره کرد و به این ترتیب دیگر ابزارهای گوگلی، همان یادداشت را دریافت می‌کنند. می‌توان از تکنولوژی OCR گوگل برای شناسایی حروف نیز بهره‌مند شد. مدیر بخش محصولات مبتنی بر کروم او‌اس گوگل معتقد است که استایلوس کروم‌بوک جدید، پاسخ‌گویی بهتری نسبت به استایلوس سرفیس‌های مایکروسافت دارد.

نمایشگر قطر ۱۲.۳ اینچ دارد و رزولوشن آن ۲۴۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است. بله، نسبت تصویر ۳ به ۲ است که عددی بهینه برای امور اداری و اپلیکیشن‌های آفیس محسوب می‌شود. ۴ گیگابایت رم، دو پورت USB Type C که از شارژ و همین‌طور خروجی 4K پشتیبانی می‌کنند و یک اسلات کارت حافظه‌ی میکرواس‌دی به همراه ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، توصیفی کوتاه از مشخصات این کروم‌بوک است. بدنه کاملاً فلزی است و وزن آن فقط ۲.۵ پوند (حدود ۱۱۳۰ گرم) است. ضخامت کروم‌بوک Chromebook Plus فقط کمی بیشتر از نیم اینچ (حدود ۱۳ میلی‌متر) است. نمایشگر لولای ۳۶۰ درجه‌ای دارد و با چرخش کامل، از کروم‌بوک یک تبلت اندرویدی می‌سازد.

گوگل و سامسونگ تلاش کرده‌اند که محصولی شبیه سرفیس مایکروسافت و آیپد پرو اپل معرفی کنند. محصولی که برای کاربرد مالتی‌مدیا و سرگرمی عالی است و در صورت نیاز می‌تواند نقش ابزاری برای امور اداری و آفیس را بازی کند.

قیمت مدل Chromebook Plus که به زودی روانه‌ی بازار می‌شود، ۴۵۰ دلار اعلام شده است. کروم‌بوک پرو با سخت‌افزار و پردازنده‌ی بهتر، قیمت بالاتری دارد و چندی بعد روانه‌ی بازار مصرف‌کننده می‌شود. در حقیقت تنها تفاوت بین دو مدل این است که در یکی از پردازنده‌ی مبتنی بر هسته‌های ARM استفاده شده و دیگری یک Core m3 اینتل است که طبعاً قدرت پردازشی بالاتری دارد. سامسونگ می‌گوید عمر باتری هر دو مدل حدود ۸ ساعت است.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید