کانن در نمایشگاه CES 2017 از دوربین PowerShot G9 X Mark II خود که یک دوربین کامپکت با امکانات فوق‌العاده است، پرده برداشت. دوربین جدید مثل مدل قبلی حسگر ۱ اینچی دارد و پردازش تصویر خوبی در آن پیاده‌سازی شده است. در ادامه با پاورشات جدید کانن بیشتر آشنا می‌شویم.

دوربین PowerShot G9 X Mark II یکی از محصولات باریک و جمع‌وجور کانن برای حرفه‌ای‌هاست. این مدل جدید از نظر اصول طراحی مثل G9 X قبلی است و لذا می‌توان گفت که کانن یک بار دیگر دوربینی کوچک و فوق‌العاده معرفی کرده که با وجود وزن و ابعاد کم، حسگر بزرگی به قطر ۱ اینچ درون آن جای گرفته است. در حقیقت این دوربین کوچک‌ترین دوربینی است که حسگر ۱ اینچی دارد. رزولوشن حسگر BSI-CMOS به کار رفته، ۲۰.۲ مگاپیکسل است. لنز مثل قبل است، فاصله‌ی کانونی ۲۸ الی ۸۲ میلی‌متر دارد و با تقسیم این دو عدد، به بزرگ‌نمایی سه برابری لنز می‌رسیم.

و اشاره‌ای به مثلث عکاسی داشته باشیم:

گشادگی دیافراگم بین F/2.0 تا F/4.9 تنظیم می‌شود. حساسیت نورسنجی یا ISO بین ۱۲۵ تا ۱۲۸۰۰ واحد است و زمان شاتر نیز بین ۱۰ تا ۱/۲۰۰۰ ثانیه.

کانن در این مدل از پردازش تصویر Digic VII‌ استفاده کرده که اولین بار در G7 X Mark II پیاده‌سازی شده بود. با این پردازش تصویر قدرتمند می‌توان عکاسی پیاپی با فرمت RAW و سرعت ۸.۲ فریم بر ثانیه انجام داد و البته حدود ۲۱ تصویر پیاپی، محدودیت این حالت است. در مدل قبلی عکاسی RAW با سرعت پایینی در حد ۱ فریم بر ثانیه صورت می‌گرفت و این یعنی پیشرفتی بزرگ.

کانن از لرزش‌گیری با حسگرهای دوگانه استفاده کرده، به این معنی که لرزش‌های لنز و حسگر بررسی شده و ترکیبی از هر دو در خنثی کردن لرزش‌ها به کار می‌رود. از دیگر ویژگی‌های G9 X Mark II‌ می‌توان به قابلیت سفارشی‌سازی کامل‌تر تنظیمات، بهبود فوکوس خودکار در حالت دنبال کردن سوژه و تبدیل تصاویر خام (RAW) از طریق خود دوربین به تصاویر معمولی اشاره کرد. کانن وای-فای و NFC و همین‌طور بلوتوث را در محصول جدید خویش پیاده‌سازی کرده است. نمایشگر ۳ اینچی و لمسی است. فیلم‌برداری با رزولوشن فول اچ‌دی، به همراه لرزش‌گیر پویا و ویدیوهای تایم‌لپس نیز پشتیبانی شده است.

قیمت دوربین نیمه‌حرفه‌ای کانن ۵۳۰ دلار است و به زودی روانه‌ی بازار می‌شود.