کوالکام یکی از بزرگان دنیای طراحی تراشه‌های موبایل، پلتفرمی جالب و کارآمد موسوم به VR820 برای توسعه‌ی بازی‌ها و اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی طراحی کرده است که اکنون قابلیت دنبال کردن سریع حرکات چشم کاربر را پیدا کرده و با کمترین تأخیر این مهم را عملی می‌کند. در ادامه با پلتفرم جالب VR820‌بیشتر آشنا می‌شویم.

تکنولوژی دنبال کردن حرکات چشم SMI را قبلاً در کنگره‌ی جهانی موبایل رویت کردیم. یک تکنولوژی ارزان و عالی برای هدست‌های واقعیت مجازی است. این تکنولوژی اکنون به پلتفرم کوالکام اسنپ‌دراگون VR820 آمده است. در حقیقت VR820 یک تراشه یا چیزی شبیه به تراشه نیست بلکه یک راه‌حل کامل برای طراحی هدست‌های پوشیدنی واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده است.

هدف کوالکام این است که کاربر نیازی به گوشی و نمایشگر آن نداشته باشد و یک هدست واقعیت مجازی کامل و مستقل در اختیار وی قرار گیرد. در هدست‌های واقعیت مجازی مثل Gear VR‌ سامسونگ یا Daydream گوگل باید گوشی را به عنوان نمایشگر استفاده کرد و این محدودیتی بزرگ است.

کوالکام با پلتفرم VR820 به یک هدف مهم دیگر نیز می‌رسد و آن افزایش کیفیت دنیای مجازی است. توسعه‌دهندگان با این پلتفرم بهینه می‌توانند اپلیکیشن‌های بهتری طراحی کنند؛ چرا که بار پردازشی بهتر مدیریت می‌شود. تأخیر کمتر می‌شود به خصوص اگر هدف دنبال کردن حرکات چشم کاربر باشد.

در حال حاضر مایکروسافت یکی از پیشتازان مسلم دنیای واقعیت مجازی است؛ اما کمپانی‌های مختلفی در عرصه‌ی تولید نمایشگرهای پوشیدنی و هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده فعالیت می‌کنند. کوالکام شاید مستقیماً محصول نهایی را طراحی و تولید نکند، ولیکن با توسعه‌ی پلتفرمی بهینه برای دنبال کردن حرکات چشم و پردازش اطلاعات ورودی حسگرها، قدم‌های مهمی برای پیشرفت هر چه بیشتر دنیای واقعیت مجازی برمی‌دارد.