کمپانی Garmin‌ یکی از طراحان گجت‌های پوشیدنی و ابزارهای ناوبری، ساعت‌های هوشمند زیبایی طراحی کرده که برای امور ورزشی و ناوبری عالی هستند. Fenix 5 نام ساعت ورزشی شیک گارمین است و مدل کوچک‌تری به اسم Fenix 5S نیز برای بانوان طراحی شده است. در ادامه با مشخصات سه محصول جذاب این کمپانی آشنا می‌شویم.

گارمین در طراحی محصولات پوشیدنی کاملاً جدی است و امیدوارانه به کارش ادامه می‌دهد. این کمپانی اکنون در جایگاه پنجم بازار تولیدکنندگان پوشیدنی‌ها قرار دارد. محصول جدید این کمپانی، ساعت‌های مجهز به GPS است که برای بانوان طراحی شده و فینیکس ۵ نام دارد. فینیکس ۵ مثل نسل‌های قبلی برای مانیتور کردن زمان دویدن و دوچره‌سواری، شنا و ... کاربرد دارد. با وجود پشتیبانی از GPS‌ و گلوناس و همین‌طور حسگر ضربان قلب، قابلیت‌های ورزشی زیادی در این ساعت شیک و زیبا پیاده‌سازی شده است.

فینیکس ۵ نمایشگر گردی به قطر ۴۷ میلی‌متر دارد که ۴ میلی‌متر کوچک‌تر از مدل قبلی است. مدل کوچک‌تری به اسم Fenix 5S‌ نیز با قطر ۴۲ میلی‌متری معرفی شده که در نگاه اول بسیار کوچک‌تر از مدل‌های ضمخت سال‌های قبلی به نظر می‌رسد؛ این مدل کوچک احتمالاً بیشتر موردتوجه بانوان قرار بگیرد. گارمین نسخه‌ی دیگری از این مدل با پوشش سفایر (یاقوت کبود) طراحی کرده که طبعاً استحکام بالاتری دارد و گران‌قیمت‌تر است. مدل سومی به نام Fenix 5x نیز در کار است که قطر نمایشگر آن ۵۱ میلی‌متر است و قابلیت‌های باز هم بیشتری دارد.

قیمت ساعت‌های ورزشی Fenix 5S و Fenix 5x به ترتیب ۶۰۰ و ۷۰۰ دلار است. مدل اصلی هم محصولی ۶۰۰ دلاری است که شاید بسیاری از علاقه‌مندان را به محصولات دیگر علاقه‌مند کند؛ چرا که با وجود طراحی منحصر به فرد و عالی، قیمت سرسام‌آوری دارد.