سرویس دانش و فناوری

CES 2017: معرفی گجتی ایده‌آل برای صاحبان حیوانات خانگی

گجت و اپلیکیشنی جالب توجه برای صاحبان حیوانات خانگی در نمایشگاه CES معرفی شد-1

بسیاری از کسانی که در منزل از حیوانی خانگی نگهداری می‌کنند، همواره دغدغه‌ی غذا دادن به موقع به حیوان خانگی خود را دارند. این مسئله به ویژه زمانی که فرد قصد مسافرت دارد و نمی‌تواند حیوانات خانگی را با خود ببرد، نمود بیشتری پیدا می‌کند. اما این گجت جالب توجه به همین منظور طراحی و ساخته شده و می‌تواند به مدت یک ماه و بدون نیاز به حضور فیزیکی انسان، غذای جامد و آب سالم و پاکیزه‌ی مورد نیاز حیوانات خانگی و به خصوص گربه‌ها را فراهم کند.

این دستگاه محصول یک استارت آپ فرانسوی با نامی مشابه است که اواخر هفته‌ی جاری وارد کیک استارتر شد و هم اکنون در جریان نمایشگاه CES، شاهد ارائه‌ی نسخه اولیه آن هستیم.

گجت و اپلیکیشنی جالب توجه برای صاحبان حیوانات خانگی در نمایشگاه CES معرفی شد

یک اپلیکیشن ویژه‌ی موبایل به نام “Catspad” و اتصال به وای فای، کار هدایت و برنامه‌ریزی این دستگاه را امکان‌پذیر کرده‌اند. این دستگاه گنبدی شکل دارای دو ظرف مخصوص آب و غذا است که می‌تواند به صورت خودکار و در زمان‌های مشخصی از روز، کار تغذیه حیوانات خانگی را انجام دهد. کافی است وزن غذای مورد نظر را مشخص کنید تا سنسورهای موجود در ظرف غذا بنابر وزن تعیین شده، میزان غذای موجود را اندازه گیری کنند. از سوی دیگر آب تمیز و فیلتر شده نیز هر روز داخل ظرف مخصوص ریخته می‌شود. این دستگاه در حدود ۶۰ اونس غذای خشک و در حدود هشت لیتر آب را در خود نگه می‌دارد. این شرکت می‌گوید که این میزان برای رفع احتیاجات یک گربه خانگی در طول یک ماه کفایت می‌کند.

گجت و اپلیکیشنی جالب توجه برای صاحبان حیوانات خانگی در نمایشگاه CES معرفی شد

 از سوی دیگر اپلیکیشن مورد نظر دارای یک تقویم تغذیه‌ای نیز هست که از روی آن می‌توان میزان کالری دریافتی گربه را نیز بررسی کرد؛ همچنین خریدار قادر خواهد بود با استفاده از قابلیت مونیتورینگ آب، لوله‌های فیلتر را فعال یا غیر فعال کند.

دیگر قابلیت جالب توجه این وسیله، شناسایی یک گربه خانگی براساس میکروچیپ‌های هر گربه است و با استفاده از این ویژگی و به ویژه زمانی که چندین حیوان خانگی در یک خانه زندگی می‌کنند، می‌توان میزان غذای یک حیوان خانگی خاص را تعیین کرد

گجت و اپلیکیشنی جالب توجه برای صاحبان حیوانات خانگی در نمایشگاه CES معرفی شد

همان گونه که گفتیم این گجت در تاریخ ۵ ژانویه در کیک استارتر شروع به فعالیت کرده و شروع قیمت آن از ۱۹۹ دلار است. البته محصول تمام شده که احتمالاً در ماه ژوئن ارائه خواهد شد، نزدیک به ۲۴۹ دلار قیمت خواهد داشت.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید