ایسر لپ‌تاپ گیمینگ Apire VX 15 را با ظاهری زمخت و سخت‌افزاری قدرتمند معرفی کرده است. این لپ‌تاپ زیر ۱۰۰۰ دلاری به سخت‌افزاری تجهیز شده که برای اجرای بازی‌های سنگین امروزی کفایت می‌کند. در ادامه با اسپایر وی‌ایکس ۱۵ بیشتر آشنا می‌شویم.

طراحی لپ‌تاپ گیمینیگی که قیمت کمتر از ۱۰۰۰ دلار داشته باشد، واقعاً دشوار است؛ اما ایسر این کار را به پایان رسانده است. لپ‌تاپ گیمینگ Apire VX 15 نمایشگر ۱۵.۶ اینچی فول اچ‌دی با پنل IPS دارد. پردازنده‌ی انتخابی ایسر یکی از دو مدل Core i5-7300HQ و یا Core i7-7700HQ‌ است. کارت گرافیک نیز یکی از مدل‌های GTX 1050 یا GTX 1050 Ti انویدیاست که در هر دو صورت مقدار بافر ویدیویی کارت گرافیک، ۴ گیگابایت و از نوع GDDR5 است. ایسر در این لپ‌تاپ حداکثر ۱۶ گیگابایت رم DDR4 نصب می‌کند و البته با توجه به وجود دو اسلات SODIMM می‌توان مقدار رم را به ۳۲ گیگابایت رساند.

در بخش حافظه‌ی ذخیره‌سازی، یک درایو SSD با پورت ساتا و ظرفیت ۱۲۸، ۲۵۶ و یا ۵۱۲ گیگابایت و یک درایو هارددیسک با ظرفیت ۱ ترابایت دیده می‌شود. ایسر از پورت USB 3.1 در این لپ‌تاپ استفاده کرده، ولیکن کنترلر آن نسل اول است و سرعتی مشابه USB 3.0 دارد. دو پورت دیگر USB 3.0 هستند و یک پورت USB 2.0‌ نیز در نظر گرفته شده است. کارت‌خوان SD و خروجی HDMI نیز از دیگر پورت‌های مفید آن است.

ایسر باتری ۵۲.۵ وات‌ساعتی درون این لپ‌تاپ تعبیه کرده که شاید عمر باتری خوبی به دست نیاید. به خصوص اگر مشغول اجرای بازی‌های سنگین شوید. یک کنترلر وای‌-فای اینتل 8265 نیز که از وای-فای دو بانده پشتیبانی می‌کند، به صورت آداپتور عرضه شده است.

وزن لپ‌تاپ ایسر Apire VX 15 حدود ۲.۵ کیلوگرم است و ضخامت آن ۲۸.۹ میلی‌متر؛ و به بهترین بخش داستان می‌رسیم: قیمت! ایسر هزینه‌ی مدل پایه را ۸۰۰ دلار اعلام کرده که برای یک محصول گیمینگ رقمی بسیار عالی است.