ال‌جی در عرصه‌ی نمایشگرهای LCD‌ یکی از کمپانی‌های پیشرو است. امروز ال‌جی در نمایشگاه CES 2017 سری جدید تلویزیون‌های Super UHD LCD را معرفی کرده است. سه مدل SJ9500 و SJ8500 و SJ8000 که پنل 4K‌ دارند و از تکنولوژی نانوسل ال‌جی بهره می‌برند. در ادامه بحث دقیق‌تری پیرامون تکنولوژی Nano Cell خواهیم داشت.

تکنولوژی نانو سل در کنار دیگر ویژگی‌های مفید مثل پشتیبانی از HDR که در حقیقت کنتراست و کیفیت رنگ‌ها را بهبود می‌بخشد، در محصولات جدید ال‌جی پیاده‌سازی شده است. پنل‌های جدید زاویه دید بسیار خوبی دارند و با افزایش زاویه‌ی دید بیننده، کیفیت رنگ‌ها چندان کاهش پیدا نمی‌کند. البته ال‌جی مدعی است که تقریباً هیچ افت کیفیت رنگی برای بینندگانی که در زاویه‌ی ۶۰ درجه‌ای نشسته باشند، وجود ندارد.

و اما تکنولوژی Nano Cell‌ ال‌جی: این تکنولوژی به شدت از کاهش کیفیت رنگ‌ها با افزایش زاویه‌ی دید بیننده جلوگیری می‌کند. نانو سل بازتاب نور را هم کاهش می‌دهد و به این ترتیب کیفیت تصویر افزایش پیدا می‌کند، به خصوص اگر محیط اطراف بسیار روشن باشد.

ال‌جی با Technicolor همکاری کرده تا کیفیت رنگ‌ها را باز هم بهینه‌تر کند. تلویزیون‌های جدید ال‌جی از  Dolby Vision و HDR10 و همین‌طور تکنولوژی Hybrid Log Gamma پشتیبانی می‌کنند.

ضخامت نمایشگرهای جدید ال‌جی بسیار کم است. مدل ۵۵ اینچی SJ9500 در نازک‌ترین بخش خود، ضخامت ۶.۹ میلی‌متری دارد. در بخش نرم‌افزار از سیستم‌عامل webOS ال‌جی استفاده شده است. آنچه ناگفتنی است، قیمت محصولات جدید ال‌جی است که هنوز اعلام نشده است.