لنوو امروز در کنار تبلت‌ها و اولترابوک‌های متنوعش، یک حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶ ترابایتی تحت شبکه به نام Lenovo Smart Storage معرفی کرده است. اسمارت استوریج لنوو وای-فای دو باند فرکانسی و ویژگی‌های هوشمندی مثل مرتب‌سازی تصاویر مبتنی بر شناسایی چهره دارد.

لنوو اسمارت استوریج یکی از حافظه‌های تحت شبکه است، اما همه چیز آن تکراری نیست. قابلیت مفید تشخیص چهره‌ها و مرتب‌سازی تصاویر با توجه به تشخیص چهره، یک ویژگی مفید و جالب و البته خاص است. در این درایو تحت شبکه از پردازنده‌ی دو هسته‌ای سلرون N3060 اینتل استفاده شده و 2 گیگابایت رم و ۸ گیگابایت رام آن را همراهی می‌کند. بخش حافظه‌ی ذخیره‌سازی هم ممکن است ۲ یا ۶ ترابایت گنجایش داشته باشد که به صورت یک درایو ۳.۵ اینچی با پورت SATA III‌ است. دو پورت USB 3.0 نیز در این درایو تحت شبکه پیش‌بینی شده تا بتوان آن را راحت‌تر به وسایل مختلف متصل کرد. کلیدهای One Key برای آپلود سریع، کلیک ریست و پورت RJ45‌ گیگابیتی از جمله امکانات اسمارت استوریج لنوو است.

لنوو اسمارت استوریج از DLNA‌ نیز پشتیبانی می‌کند؛ لذا می‌توان به راحتی ویدیوهای موجود را از طریقه شبکه‌ی خانگی در وسایل دیگر تماشا کرد. ویژگی مفید دیگر، قابلیت همگام‌سازی خودکار است. به این ترتیب فایل‌ها و فولدرها به صورت خودکار آپلود یا حذف می‌شوند تا درایو اسمارت استوریج همواره مشابه پوشه‌های محلی شما باشد. لنوو قیمت ۱۴۰ دلار را برای اسمارت استوریج در نظر گرفته است.