سرویس دانش و فناوری

ایسوس و مادربوردهای سری Prime با امکانات و طراحی جدید ویژه‌ی مشاغل و ادارات

مادربورد Prime B250 Pro ایسوس

ایسوس قبلاً سری Pro Gaming‌ را به عنوان محصولاتی با امکانات و کیفیت متعادل معرفی کرده بود که بین سری پرو و سری ROGهای سرخ قرار می‌گرفتند. اکنون یک سری دیگر به محصولات متنوع ایسوس اضافه شده است. مادربورد Prime B250 Pro که با توجه به نامش، مبتنی بر چیپ‌ست اینتل B250 است، قیمتی در حد ۱۰۰ دلار دارد و یکی از گزینه‌های مفید برای کاربردهای مشاغل است. طراحی برد مدار چاپی مادربورد با رنگ مشکی صورت گرفته و رنگ‌بندی کلی محصول قرمز و مشکی است. در این مادربورد قابلیت SLI‌ کردن دو کارت گرافیک وجود ندارد و هیچ نوع ویژگی اورکلاکی در کار نیست. البته توجه کنید که چیپ‌ست‌های سری B اینتل مخصوص کاربردهای اداری و سازمانی هستند.

توان مصرفی با دو کابل ۴۲ و ۸ پین تأمین می‌شود. مدار رگولاتور پردازنده ۷ فازی است. یک اسلات پی‌سی‌آی اکسپرس به طول ۱۶ واحد به پردازنده مربوط می‌شود و اسلات بعدی که باز هم طول ۱۶ واحد دارد، از طریق ۴ مسیر به چیپ‌ست متصل است. اسلات PCI که برای کارت‌های جانبی قدیمی ضروری است، همچنان در محصولات سازمانی به کار می‌رود و ایسوس هم این اسلات را فراموش نکرده است. ایسوس دو اسلات M.2‌ برای این مدل در نظر گرفته است که یکی از آنها ۴ مسیره است و پهنای باند ۳۲ گیگابیت بر ثانیه‌ای دارد. ۶ پورت ساتا ۳ و دو پورت USB 3.1 با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای که یکی به صورت USB Type C‌ است و دیگر نوع A، دو پورت USB 3.0 معمولی در پنل پشت کیس و در نهایت پورت‌های ویدیویی HDMI و DVI و D-Sub، از جمله اتصالات کامل این مادربورد خوش‌قیمت است.

ایسوس در مدل Prime B250 Plus که مشابه همین مادربورد است، هیت‌سینک روی قطعات مدار رگولاتور و پورت‌های USB 3.1‌ را حذف کرده تا قیمت تمام شده، کمتر باشد.

مادربورد ایسوس Prime B250 Plus
مادربورد ایسوس Prime B250 Plus

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید