سامسونگ سه گوشی جدید Galaxy A7 2017 و Galaxy A5 2017 و Galaxy A3 2017 را رسماً معرفی کرد. هر سه مدل ضدآب هستند و بدنه‌ی فلزی زیبا و یکپارچه دارند. در ادامه به معرفی سخت‌افزار و مشخصات کلیدی اعضای جدید سری Galaxy A‌ سامسونگ می‌پردازیم.

ویژگی مشترک و بازر هر سه مدل جدید سری Galaxy A‌ سامسونگ، مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار است. گواهی IP68 به هر سه مدل داده شده است. حسگر اثر انگشت در هر سه مدل درون دکمه‌ی خانه تعبیه شده است. هر سه مدل اندروید ۶.۰ را یدک می‌کشند که البته در آینده احتمالاً به اندروید ۷ تغییر می‌کند. مودم LTE ویژگی هر سه مدل است. ضخامت هر سه مدل ۷.۹ میلی‌متر است و هر سه پورت USB Type C به جای میکرو یو‌اس‌بی دارند. و اما به معرفی یکایک مدل‌ها بپردازیم.

سامسونگ Galaxy A7 2017

بهترین عضو گلکسی Aهای سال ۲۰۱۷ البته تا اطلاع ثانوی، Galaxy A7 است. این گوشی نمایشگر فول اچ‌دی به قطر ۵.۷ اینچ دارد و طبق معمول پنل آن Super AMOLED است. سامسونگ پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای ۱.۹ گیگاهرتزی و ۳ گیگابایت رم برای آن در نظر گرفته است. دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی است و دوربین سلفی هم ۱۶ مگاپیکسلی است! هر دو دوربین لنزی با دیافراگم بزرگ F/1.9 دارند.

فضای ذخیره‌سازی این مدل ۳۲ گیگابایت است و خوشبختانه از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند. ظرفیت باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپر است و از تکنولوژی شارژ سریع نیز استفاده شده است. این گوشی در رنگ‌های آبی، مشکی، صورتی و طلایی عرضه می‌شود.

سامسونگ Galaxy A5 2017

دومین محصول Galaxy A5 2017 است که نمایشگر ۵.۲ اینچی فول اچ‌دی دارد. تراشه‌ی مرکزی این مدل، اکسینوس ۷۷۸۰ سامسونگ است که ۸ هسته‌ی کوچک ۱.۹ گیگاهرتزی به نام Cortex-A53‌ دارد. مقدار رم و حافظه‌ی داخلی مثل برادر بزرگ‌تر است. رزولوشن دوربین‌ها هم مثل مدل بزرگ‌تر است، ولیکن گشادگی نسبی دیافراگم F/1.9 نیست. ظرفیت باتری این مدل ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است و با همان رنگ‌بندی‌های ۴ گانه عرضه می‌شود.

سامسونگ Galaxy A3 2017

سامسونگ در گلکسی A3 که کوچک‌ترین عضو این گروه جدید است، از نمایشگر ۴.۷ اینچی با رزولوشن 720p استفاده کرده و البته تکنولوژی نمایشگر AMOLED است. تراشه‌ی مرکزی ۸ هسته‌ی کوچک و کم‌مصرف دارد، اما سرعت هسته‌ها ۱.۶ گیگاهرتز است. دوربین‌ها هم به ۱۳ و ۸ مگاپیکسل تغییر کرده‌اند، ولیکن گشادگی نسبی دیافراگم مثل مدل Galaxy A7 2017 است. رم و حافظه‌ی داخلی به ترتیب ۲ و ۱۶ گیگابایت ظرفیت دارند. باتری داخلی این مدل، ۲۳۵۰ میلی‌آمپر گنجایش دارد و از Fast Charging برای تسریع فرآیند شارژ، پشتیبانی نمی‌شود. سامسونگ این مدل را هم در چهار رنگ آبی، طلایی، مشکی و صورتی روانه‌ی بازار می‌کند.