لنوو امروز در CES 2017 لپ‌تاپ‌های گیمینگ Legion Y520 و Legion Y720 ‌را به نمایش گذاشت. در این لپ‌تاپ‌ها سخت‌افزار قدرتمند و کیبورد و اسپیکر کارآمد برای لذت بردن از بازی‌های رایانه‌ای، گرد هم آمده است که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

لپ‌تاپ گیمینگ Legion Y720

لنوو در مدل Legion Y720 که مدل گران‌تر است از قطعات بهتری استفاده کرده. مثلاً کیبورد این مدل نورپردازی RGB دارد. نکته‌ی جالب این است که Legion Y720 لنوو اولین لپ‌تاپ مجهز به تکنولوژی صوتی Dolby Atmos است؛ البته بنابر ادعای سازنده. در این مدل پورت سریع و کاربردی تاندربولت ۳ اضافه شده است.

و بپردازیم به سخت‌افزاری که لنوو برای گیمرها تدارک دیده است. پردازنده‌ی گرافیکی GTX 1060 است که عملاً در حد GTX 980‌ سال پیش ظاهر می‌شود و برای اجرای بازی‌های سنگین، گزینه‌ای کم‌مصرف و عالی است. پردازنده نیز Core i5-7700HQ و یا Core i7-7700HQ است. نمایشگر بسته به انتخاب مشتری می‌تواند فول اچ‌دی یا 4K باشد. در هر صورت پنل به کار رفته IPS است.

لنوو در این مدل باتری ۶۰ وات‌ساعتی تعبیه کرده که به هر حال حین اجرای بازی‌ها، زود خالی می‌شود و این مشکل در تمام لپ‌تاپ‌های گیمینگ وجود دارد. ویژگی جالب دیگر Legion Y720 این است که گیرنده‌ی کنترلر بی‌سیم اکس‌باکس وان در آن تعبیه شده است و می‌توان ۴ دسته‌ی بی‌سیم اکس‌باکس را در آن واحد به آن مربوط کرد.

لپ‌تاپ گیمینگ Legion Y520

لنوو در Legion Y520، قطعات ساده‌تر و ارزان‌تری به کار برده است. نمایشگر 4K در کار نیست. کارت گرافیک GTX 1050 Ti است و باتری ۴۵ وات‌ساعتی است. کیبورد نور پس‌زمینه‌ی RGB ندارد و در صورت نیاز، فقط می‌توان نور پس‌زمینه‌ی قرمز را انتخاب کرد.

پردازنده مشخص نشده، ولیکن یکی از مدل‌های سری Kaby Lake اینتل است. در این مدل حتی پورت تاندربولت ۳ هم غایب است و از تکنولوژی دالبی اتموس در بخش صدا، خبری نیست.

قیمت لیجن وای۵۲۰ لنوو که به زودی روانه‌ی بازر می‌شود، از ۹۰۰ دلار شروع شده و قیمت مدل گران‌تر یعنی لیجن وای۷۲۰ از ۱۴۰۰ دلار شروع می‌شود.