اولترابوک معروف ThinkPad X1 Carbon با طراحی جدید و بسیار متفاوت در CES 2017‌ رونمایی شد. در ادامه به ویژگی‌ها و مشخصات یکی از معروف‌ترین اولترابوک‌های جهان می‌پردازیم.

مدل جدید اولترابوک معروف ThinkPad X1 Carbon یک بازطراحی کامل است. سال پیش لنوو طراحی بدنه را بر مبنای X1 Yoga انجام داده بود، اما در مدل سال ۲۰۱۷، طراحی کاملاً جدید است. حاشیه‌های نمایشگر باریک‌تر شده و به این ترتیب عرض و ارتفاع نمایشگر حدود ۱۰ و ۱۲ میلی‌متر کمتر شده است. به قول لنوو نمایشگر ۱۴ اینچی در فضایی که معمولاً نمایشگر ۱۳ اینچی جا می‌شود، جای گرفته است. بله، نمایشگر ۱۴ اینچی است و دو رزولوشن قابل انتخاب است: فول اچ‌دی یا QHD (معادل ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل). هر دو پنل IPS هستند و روشنایی ۱۰۰ شمع بر مترمربعی دارند.

لنوو بخش پورت‌ها را کاملاً تغییر داده است. از پورت اختصاصی Onelink+ خبری نیست و حتی پورت شارژ خاص لنوو هم کنار گذاشته شده است. این بار دو پورت تاندربولت ۳ برای شارژ کردن به کار می‌رود. هفته‌ی پیش بود که لنوو یک داک جدید با پورت یواس‌بی نوع C یا تاندربولت ۳ معرفی کرد و به نظر می‌رسد که پورت استاندارد و پرکاربرد تاندربولت ۳ در محصولات لنوو حاکمیت پیدا کرده است.

لنوو دو پورت USB 3.0 Type A که در حقیقت همان یو‌اس‌بی معمولی است هم در حاشیه‌های بدنه تعبیه کرده است. پورت HDMI و کارت‌خوان کوچک کارت حافظه و یک پورت اترنت با طراحی خاص نیز در حاشیه‌ها دیده می‌شود.

اولترابوک معروف ThinkPad X1 Carbon

لنوو مدعی است که عمر باتری در حد ۱۵.۵ ساعت است! پیشرفتی بزرگ اگر واقعیت داشته باشد. سال پیش تینک‌پد ایکس1 کربن عمر باتری حدود ۱۱ ساعت داشت. ظرفیت باتری مشخص نیست، اما از پردازنده‌های Kaby Lake اینتل استفاده شده که توان مصرفی کمتری دارند. به علاوه نرم‌افزارهای اضافی روی ویندوز ۱۰ نصب نشده تا سرعت عمل، عالی باشد. لنوو از تاچ‌پد دقیق استفاده کرده تا قابلیت‌های خاص ویندوز ۱۰ قابل استفاده باشد. این اولترابوک در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری عرضه می‌شود.