سرویس دانش و فناوری

مادربورد ایسوس ROG Maximus IX Apex، محصولی متفاوت و عجیب برای گیمرها و اورکلاکرها

مادربورد ایسوس ROG Maximus IX Apex محصولی متفاوت برای گیمرها و اورکلاکرها

مادربورد جدید خانواده‌ی ROGهای ایسوس، Maximus IX Apex نام دارد. این مادربورد همان‌طور که از نامش حدس زده‌اید مبتنی بر چیپ‌ست رده‌اول نسل جدید اینتل یعنی Z270 است و در آن خلاقیت‌های جالبی می‌بینیم که قبلاً در دنیای مادربورد نادر بوده است.

اولین ویژگی جدید، PCB‌ است. ایسوس از برد مدار چاپی غیرمسطتیلی استفاده کرده است. بنابراین مادربورد راحت‌تر از کیس خارج می‌شود و البته برای اورکلاکرهایی که مرتباً مادربورد را جابجا می‌کنند، مفید است.

ویژگی دوم کابل‌های تأمین برق است. ایسوس با یک کابل ۲۴ پین ATX و ۲ کابل ۸ پین EPS و یک کابل ۴ پین Molex توان الکتریکی مادربورد قدرتمند و پرمصرف خویش را تأمین می‌کند.

ویژگی عجیب سوم این است که پردازنده با سه اسلات رم در ارتباط است. دو اسلات رم DDR4 برای حالت دو کاناله و سومین اسلات برای رم‌های DDR3 که با زدن یک سوییچ فعال می‌شود و در ادامه می‌توان اورکلاک اشتباه رم DDR4 را تصحیح کرد.

روی مادربورد قدرتمند ایسوس که پیشوند ماکسیموس در نامش دیده می‌شود و از محصولات گیمینگ است، چهار اسلات پی‌سی‌آی اکسپرس ۳.۰ به طول ۱۶ واحد در نظر گرفته شده تا بتوان چندین کارت گرافیک قدرتمند روی آن نصب کرد. البته اگر در اسلات اول و سوم دو کارت گرافیک نصب شود، ارتباط هر دو به صورت ۸ مسیره خواهد بود و دو اسلات دیگر هر دو ۴ مسیره هستند.

ایسوس دو اسلات M.2‌ در مادربورد خود پیش‌بینی کرده. در بخش شبکه کنترلر گیگابیتی اینتل و در بخش صدا از چیپ‌ست احتمالاً ریل‌تک استفاده شده است. ایسوس ۴ پورت USB 3.1 در نظر گرفته و مشخص نیست که چند موردشان ۱۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای هستند. اگر به تصاویر مادربورد دقت کرده باشید، دکمه‌ها و سوییچ‌های متعددی برای اورکلاک کردن در نظر گرفته شده که با معرفی نهایی مادربورد، عملکرد هر یک مشخص خواهد شد.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید