محدودیت بلندی صدا از جمله امکانات پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید است که جای خالی آن در سیستم‌عامل ویندوز احساس می‌شود. در ۷۲۴اپ امروز، یک اپلیکیشن ساده و سبک برای ویندوز معرفی می‌کنیم که مانع از افزایش بلندی صدا بیش از حدی معین می‌شود. با ما باشید تا با Quiet On The Set‌ بیشتر آشنا شویم.

در گوشی‌ها و تبلت‌ها یک ویژگی ساده به اسم محدودیت بلندی صدا وجود دارد که هر از گاهی به کاربر در مورد بلند گوش دادن به موسیقی و صدا هشدار می‌دهد و البته می‌توان آن را نادیده گرفت و صدا را باز هم بیشتر کرد یا برای مدت طولانی‌تری به صدای بلند گوش کرد. در ویندوز هشدار مشابهی در کار نیست؛ اما می‌توان یک اپلیکیشن ساده برای این منظور نصب کرد. اپلیکیشن رایگان Quiet On The Set‌ کاربر را از افزایش صدا بیش از حدی خاص که قابل تنظیم است، منع می‌کند. البته کاربر می‌تواند صدا را در اپلیکیشنی مثل اپ Videos یا Windows Media Player یا سایر پلیرهای غیراصلی ویندوز مثل VLC‌ زیاد کند.

ابتدا به وب‌سایت اپ مراجعه کرده و آن را دانلود کنید. مرحله‌ی بعدی طبق معمول نصب اپلیکیشن است. پس از اجرای اپ، سطح فعلی صدا و محدودیت سطح صدا نمایش داده می‌شود. در حالت پیش‌فرض محدودیت سطح صدا روی ۱۰۰ درصد تنظیم شده است. می‌توان این مقدار را کاهش داد. کافی است از اسلایدر بالای صفحه برای تغییر محدودیت استفاده کنید. البته دقت کنید که اسلایدر کم‌رنگ است و زمینه‌ای با رنگ متفاوت ندارد؛ لذا شاید در نگاه اول آن را پیدا نکنید!

اپ رایگان Quiet On The Set برای محدود کردن صدا در ویندوز

وقتی سطح صدا را تنظیم کردید، روی دکمه‌ی Lock‌ کلیک کنید که به معنی قفل کردن است و سپس اپلیکیشن را با کلیک روی دکمه‌ی مینی‌مایز، کوچک کرده و به سینی ویندوز (آیکنهای کنار ساعت و تاریخ در نوار ابزار ویندوز) بفرستید.

می‌توانید رمز عبوری هم اضافه کنید تا دیگر افراد نتوانند صدا را بیش از حد زیاد کنند و همین‌طور اپلیکیشن را ببندند؛ اما این ویژگی‌ها فقط روی کاغذ کار می‌کند! در حقیقت این از مشکلات نسخه‌ی فعلی اپلیکیشن است و ممکن است در آینده برطرف شود.