آیفون‌های اپل در سال ۲۰۱۷ احتمالاً دو مدل نیستند؛ بلکه مدل بسیار بزرگی با نمایشگر ۵.۸ اینچی و البته از نوع AMOLED که محصول سامسونگ است، پا به عرصه‌ی وجود می‌نهد. در ادامه به این شایعه‌ی جالب می‌پردازیم.

اپل در آیفون‌های مختلفی که تاکنون تولید کرده، به تکنولوژی LCD‌ وفادار بوده است و اعتقادی به OLED نداشته؛ ولیکن پیشرفت شگرف سامسونگ در عرصه‌ی AMOLEDها، مشکلاتی مثل مصرف باتری بیشتر، روشنایی کمتر و هزینه‌ی تمام شده را کمتر و کمتر کرده است. لذا اکنون زمان تغییر استراتژی نزدیک می‌شود.

شایعات حاکی از آن است که اپل در سال آتی میلادی نه دو مدل آیفون بلکه سه مدل رونمایی می‌کند. مدل‌های همیشگی ۴.۷ و ۵.۵ اینچی که به عبارت دیگر آیفون 7s و 7s Plus‌ هستند، در لیست اپل قرار دارند و آیفون سومی با نمایشگر ۵.۸ اینچی که از نوع AMOLED است هم اضافه می‌شود.

اما چه کسی تولیدکننده‌ی این پنل است؟ بله، درست حدس زدید، این پنل هم توسط سامسونگ تولید می‌شود. سامسونگ بنابر گزارشات می‌تواند هر ماه حداکثر ۲۰ میلیون پنل برای اپل تولید کند. تعداد کلی چنین پنل‌های بزرگی در سال ۲۰۱۷، حدود رقم ۶۰ تا ۷۰ میلیون تخمین زده می‌شود و این یعنی اپل فروش نسبتاً بالایی برای بزرگ‌ترین آیفونی که تاکنون ساخته، پیش‌بینی می‌کند.

کمپانی Nissha Printing of Japan هم مسؤل تولید حسگر تاچ برای کارکرد در کنار پنل‌های AMOLED‌ سامسونگ خواهد بود. ممکن است سامسونگ یا کمپانی تایوانی TPK‌مسؤل چسباندن نمایشگر و لایه‌ی تاچ باشد.