سرفیس استدیوی مایکروسافت، کامپیوتر بدون کیس قدرتمندی است که با توجه به قیمت گزاف، شاید فروش آن ضعیف پیش‌بینی شود؛ اما گویا فروش آن دو برابر پیش‌بینی‌ها بوده است! در ادامه به ارقام فروش کامپیوتر بدون کیس Surface Studio و همین‌طور محصولات اپل نگاهی خواهیم داشت.

سرفیس استدیوی مایکروسافت با سخت‌افزار قدرتمندی که قبلاً به آن اشاره کردیم، حداقل ۳۰۰۰ دلار و حداکثر ۴۲۰۰ دلار برایتان آب می‌خورد! با نرخ امروزی ارز، قیمت سرفیس استدیو کمتر از ۱۲ میلیون تومان نخواهد بود و لذا به نظر می‌رسد که فروش این کامپیوتر بدون کیس، چندان جالب نیست.

اما ارقامی که در گزارشات تولیدکنندگان قطعات تایوانی ذکر شده نشان می‌دهد که پیش‌بینی‌ها کاملاً اشتباه است. پیش‌بینی شده بود که سرفیس استدیو در فصل آخر ۲۰۱۶ حدود ۱۵ هزار دستگاه فروش خواهد داشت؛ اما اکنون به نظر می‌رسد که ۳۰ هزار دستگاه سفارش داده شده است.

و مقایسه‌ای با فروش اپل داشته باشیم. اپل هر سال حدود ۳.۵ الی ۴ میلیون دستگاه کامپیوتر بدون کیس (به اختصار AIO) یا در گویش اپل، iMac می‌فروشد. بنابراین در هر فصل حدود ۱ میلیون آی‌مک به دست مشتریان اپل می‌رسد. لذا مایکروسافت در ابتدای راهی دشوار است؛ حتی با چند برابر فروش بیشتر و عرضه کردن سرفیس استدیوهای متنوع‌تر هم چند سالی رقابت برای نزدیک شدن به اپل لازم است. به خصوص که فروش AIOها در سطح جهانی، هر سال حدود ۳ تا ۵ درصد سقوط می‌کند.