سامسونگ می‌خواهد در نمایشگاه CES 2017 از نمایشگرهای کوآنتوم دات خمیده رونمایی کند. تکنولوژی جالب کوآنتوم دات و پنل خمیده، دو ویژگی جذاب برای بازی‌خورها هستند. در ادامه با CH711‌ سامسونگ بیشتر آشنا می‌شویم.

کوآنتوم دات از نظر عمر مفید، روشنایی و کنتراست و غلظت رنگ برتری‌هایی نسبت به LCDهای امروزی و OLEDها که کم‌کم متداول می‌شوند، دارد و به عبارت بهتر تکنولوژی نسل بعدی مانیتورهای گیمینگ و تلویزیون‌های HDR است.

مانیتور CH711 سامسونگ، با دو قطر ۲۷ و ۳۱.۵ اینچ تولید می‌شود و قرار است در اوایل سال ۲۰۱۷ روانه‌ی بازار شود. رزولوشن هر دو مدل ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است و به عبارت دیگر اولتراواید هستند. شعاع انحنای نمایشگرها ۱۸۰۰ میلی‌متر است و زاویه‌دید پنل ۱۷۸ درجه‌ای است. غلظت رنگ در حدی است که ۱۲۵ درصد گستره‌ی رنگ sRGB پوشش داده می‌شود. با این غلظت رنگ عالی، کوآنتوم دات یکی از انتخاب‌های اصلی گرافیست‌ها و سینماگران خواهد بود.

همان‌طور که در تصویر ابتدای خبر مشاهده می‌کنید، طراحی نمایشگر بدون حاشیه است و برای خلوت شدن هر چه بیشتر، کابل HDMI‌ و کابل آداپتور محصول در پایه‌ی نمایشگر پنهان می‌شوند.

سامسونگ پیشتر مانیتورهای خمیده‌ی CFG70‌ و CF791 را در ایالات متحده‌ی آمریکا معرفی کرده بود. CFG70 با قطر ۲۴ و ۲۷ اینچ، محصولی ویژه‌ی گیمرهاست. در این مانیتور تنظیماتی برای بهینه‌سازی روشنایی و کنتراست در بازی‌های FPS (شوتر اول شخص) و RTS (استراتژی آنی) و همین‌طور RPG (نقش‌آفرینی) و AOS لحاظ شده است.

در مدل دیگر یعنی CF791 که نمایشگر ۳۴ اینچی دارد، شعاع انحناء فقط 1500R‌است! بسیار خمیده و البته بسیار عریض (نسبت تصویر 21:9) و عالی برای گیمرها. در این مدل می‌توان از قابلیت تصویر در تصویر و یا تصویر کنار تصویر استفاده کرد تا تصاویری که از طریق کابل HDMI و دیسپلی‌پورت دریافت شده، در کنار هم یا روی هم نمایش داده شود. انتخاب موقعیت تصویر کوچک‌تر کاملاً آزاد و ساده است. بنابراین این مانیتور برای امور کاری، بسیار عالی است.

در مورد قیمت مانیتورهای کوآنتوم دات سامسونگ اطلاعات دقیقی در دست نیست؛ ولیکن در سال‌های آتی، تکنولوژی کوآنتوم دات است که جای فناوری‌های موجود را می‌گیرد.