لنوو لپ‌تاپ‌های سری ThinkPad T470 و T570 که مجموعاً ۶ مدل را شامل می‌شود، با پردازنده‌های سری ۷۰۰۰ اینتل و پورت USB Type C و همین‌طور تاچ‌پد دقیق معرفی کرد. در این لپ‌تاپ‌ها از درایوهای SSD جدید اینتل یعنی Optane استفاده شده تا سرعت عالی داشته باشند. در ادامه به معرفی دقیق‌تر مدل‌های جدید می‌پردازیم.

لنوو در طراحی مدل‌هایی با پیشوند تینک‌پد، فاکتور مقاومت و به خصوص لولا را بسیار مهم در نظر می‌گرفت؛ ولیکن در حال حاضر مشخصه‌ی اصلی سری تینک‌پد، قیمت مناسب و سخت‌افزار کارآمد برای کار سنگین است. در ۶ مدل جدید یعنی T470، T470s، T470p و L470 و همین‌طور T570 و L570 از تراشه‌های جدید اینتل یعنی سری ۷۰۰۰ استفاده شده است.

دیگر ویژگی مهم سخت‌افزاری، تاچ‌پد است. لنوو از تاچ‌پدی استفاده کرده که عنوان Precision TouchPad به معنی تاچ‌پد دقیق به آن اختصاص پیدا می‌کند. این عنوان در صورتی به تاچ‌پدها داده می‌شود که استانداردهای دقتی مایکروسافت را داشته باشند.

لنوو از نرم‌افزارهای جانبی زیادی استفاده نکرده تا عنوان پیش‌بارگذاری سبک را دریافت کند. در حقیقت Clean Preload‌ عنوان دیگری است که بنابر استانداردهای مایکروسافت به محصولاتی با نرم‌افزارهای اضافی اندک و البته کارآمد تعلق می‌گیرد.

ویژگی دیگر سخت‌افزار، پورت جدید USB C است؛ لنوو در این پورت که حتی برای شارژ کردن لپ‌تاپ کاربرد دارد، مدار محافظت در برابر اتصال کوتاه را اضافه کرده تا در صورت استفاده از کابل‌های معیوب و غیراستاندارد، مشکلی متوجه سخت‌افزار نشود. دقت کنید که پورت شارژ معمولی همچنان بر قوت خویش باقی است.

آخرین ویژگی مهم سخت‌افزاری استفاده از درایوهای SSD جدید اینتل یعنی سری Optane‌ است که با به‌کارگیری تکنولوژی متفاوت، عملکرد عالی دارند و در نتیجه سرعت بوت شدن ویندوز و اجرای اپلیکیشن‌ها فوق‌العاده خواهد بود. البته در تمام مدل‌ها از درایوهای آپتین که به صورت M.2 هستند، استفاده نشده است. در کنار کارت SSD می‌توان هارددیسکی با ظرفیت بالا و قیمت مناسب سفارش داد.

در تینک‌پدهای جدید لنوو روشی جالب برای عیب‌یابی پیاده‌سازی شده است. سیگنال‌های صوتی متفاوتی هنگام بروز مشکل و خطا پخش می‌شود که با استفاده از یک اپلیکیشن ساده‌ی موبایل، می‌توان معنای هر کد صوتی را متوجه شد و اطلاعات بیشتری در مورد علت بروز مشکل دریافت کرد.

ThinkPad  T470 و T570

در مدل‌های T470 و T570 بسته به انتخاب مشتری، دوربین مادون قرمز برای تشخیص چهره و لاگین امنیتی تعبیه می‌شود. پورت مینی‌دیسپلی‌پورت حذف شده و به جای آن تاندربولت ۳ برای اتصال لپ‌تاپ به تلویزیون‌ها و نمایشگرهای رزولوشن بالا به کار می‌رود. در این دو مدل بلوتوث ۴.۲ به کار رفته؛ ولیکن NFC جزء موارد انتخابی است. رم این مدل‌ها بر خلاف دیگر مدل‌ها از نوع DDR4‌ است و نه DDR3L.

لپ‌تاپ T470 لنوو

اگر مشتری برای امور گرافیکی و بازی‌ها به کارت گرافیک مجزا نیاز داشته باشد، می‌تواند از GeForce 940MX انویدیا با حافظه‌ی GDDR5 استفاده کند. نمایشگر مدل T470 رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۶۲۰ پیکسل دارد و پنل آن IPS است. برای مدل T570 می‌توان نمایشگر 4K هم سفارش داد.

لپ‌تاپ ThinkPad T470 لنوو

در T470 و T570 از باتری نسبتاً کوچک ۲۳ و ۳۲ وات‌ساعتی استفاده شده و در کنار این باتری‌ها که به صورت توکار هستند، باتری دیگری به صورت جداشدنی اضافه می‌شود که ظرفیت آن ۴۸ یا ۷۲ وات‌ساعت است. به این ترتیب با در نظر گرفتن توان مصرفی کمتر پردازنده‌ها و رم‌های جدید و همین‌طور نمایشگر و کارت گرافیک بهینه، عمر باتری بسیار عالی خواهد بود.

ThinkPad  T470s و T470p

لنوو در این مدل‌ها طراحی سابق را حفظ کرده تا شاید بار دیگر به عنوان یکی از بهترین لپ‌تاپ‌ها ویژه‌ی مشاغل انتخاب شوند. در T470p از پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای با ولتاژ کاری معمولی استفاده شده و از پورت‌های جدید و سریع تاندربولت ۳ و یو‌اس‌بی نوع C خبری نیست. این مدل فقط با رنگ‌بندی مشکی عرضه می‌شود و می‌توان صفحه‌نمایش لمسی برای آن سفارش داد. مدل T470s‌با رنگ نقره‌ای نیز در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

لپ‌تاپ ThinkPad T470s لنوو

مشخصات کامل این مدل‌ها را در جداول زیر بررسی کنید:

مشخصات لپ‌تاپ ThinkPad T470p لنوو
مشخصات لپ‌تاپ ThinkPad T470s لنوو

ThinkPad L470 و L570

در این دو مدل که ارزان‌تر هستند از رم DDR4 استفاده شده و در مدل L570 می‌توان درایو SSD نیز اضافه کرد. طراحی این مدل‌ها مثل سال پیش بوده و تنها سخت‌افزار داخلی است که تغییر کرده است.

لپ‌تاپ لنوو تینک‌پد L570

مشخصات را مرور کنید:

مشخصات لپ‌تاپ لنوو تینک‌پد L470
مشخصات لپ‌تاپ لنوو تینک‌پد L570