مدت‌ها است که سازندگان آثار سرگرم‌کننده سینمایی یا تلویزیونی به‌دنبال ساخت آثاری هستند که با الهام از دنیای بازی‌های شکل گرفته‌اند. از نمونه‌های معروف در این زمینه می‌توان به مجموعه فیلم‌های  رزیدنت‌ایول اشاره کرد که به جز بازی و فیلم در قالب چند اثر سینمایی انیمیشنی هم روانه بازار شد. به‌تازگی اخباری مبنی بر ساخت یک انیمه جدید به گوش می‌رسد که با الهام از بازی چینی ساخته خواهد شد. دراین مرور با ما همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Animenewsnetwork، دست‌اندرکاران ساخت بازی موبایل «آرکنایتز» روز شنبه در تریلری جدید از ساخت انیمه‌ای جدید با عنوان «Arknights: Rise from Ember» خبر دادن که ظاهرا هم اکنون درحال تولید است. آنها از همین حالا دست به کار شده و وب سایتی رسمی را هم برای این انیمه راه‌اندازی کرده و تصویری کلیدی از این انیمه را هم منتشر کردند.

انیمه آرکنایتز- 724press.com

بازی  در دنیایی فانتزی به نام تِرا (Terra) جریان دارد و حال‌وهوای آن خیال‌انگیز و علمی تخیلی به سبک مدرن است. این دنیای خیالی گرفتار فاجعه‌ای نادر و درعین‌حال ویرانگر شده است؛ درنتیجه مردم مجبور به زندگی در شهرهایی با مدل عشایری شده‌اند. همزمان این فاجعه باعث به‌وجود آمدن ماده‌ای کمیاب و معدنی به نام «Originium» شده که منبع عظیمی از انرژی بوده و ارزشمند است. اما این ماده در زمان شکل‌گیری هرچیزی که در اطرافش قرار دارد را به‌عنوان منبع انرژی درنظرگرفته و آن را مصرف می‌کند. از طرف دیگر کسانی که به مدت طولانی در معرض این ماده قرار گرفته باشند هم دچار نوعی بیماری به‌نام «Oripathy» می‌شوند که باعث تحلیل رفتن آنها می‌شود.

شخصیتهای انیمه ای- 724press.com

داستان بازی در مورد این افراد و حول محور زندگی آن‌ها می‌چرخد. دراین بین یک شرکت دارویی و ارائه دهنده خدمات پزشکی که با نام «جزیره رودز» (Rhodes Island) شناخته می‌شود، به‌دنبال کمک رساندن به افراد مبتلا به این بیماری است. به گزارش ۷۲۴پرس، آنها مکانی امن و دور از دیگران را برای این افراد تدارک دیده‌اند تا در آرامش برای بهبود آنها تلاش کنند. اما جزیره رودز با مشکلاتی هم مواجه بوده و مجبور به توسل به نیروی شبه نظامی است، چرا که سازمانی تروریستی به نام جنبش اتحاد مجدد دست به اقداماتی خشونت آمیز می‌زند تا راهی برای سرکوب و نابود کردن افراد آلوده پیدا کند.

بازی آرکنایتز- 724press.com

شرکت چینی توسعه دهنده این بازی استودیو «Montagne» است که این کار را با همکاری «Hypergryph» انجام داده و این بازی برای اولین بار در ماه می سال  ۲۰۱۹ در چین منتشر شده و سپس «Yostar» در ژانویه سال  ۲۰۲۰ انتشار آن در سطح جهانی را آغاز کرد. این بازی تاکنون الهام بخش ساخت چندین ویدیوی تبلیغاتی و همینطور یک انیمیشن کوتاه  ۹ دقیقه‌ای با عنوان «Holy Knight Light» بود که در سال  ۲۰۲۱ به‌مناسبت اولین سالگرد انتشار این بازی منتشر شد. دیگر انیمه ساخته شده با محوریت داستان این بازی «Arknights: Prelude to Dawn» نام دارد که در اکتبر سال ۲۰۲۲ و در قالب هشت قسمت منتشر شد.

مطلب مرتبط:   آخرین اخبار از نسخه جدید بازی شیطان کش برای کنسول نینتندو سوییچ

درپایان  این مطلب امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. آیا شما جزو علاقمندان این بازی یا انیمه ساخته شده براساس آن هستید؟ نظر شما در مورد انیمه‌های الهام گرفته از بازی چیست؟ فراموش نکنید نظرات خود را با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید. سپاس