ترافیک و شلوغی خیابان‌ها یکی از مشکلات رایج شهروندان شهرهای کوچک و بزرگ است؛ درواقع کمتر کسی است که در شهرهای شلوغ امروزی زندگی کرده، اما  تاکنون تجربه ماندن در ترافیک سنگین را نداشته باشد. به جز مسئله ترافیک پیدا کردن جای پارک مناسب برای خودرو  و حتی فضای کافی برای قرار دادن خودرو در پارکینگ منزل یا مجتمع‌های آپارتمانی هم از دیگر مشکلات شهروند امروزی است. اما شاید استفاده از کوچک‌ترین خودروی جهان بتواند این مشکلات را تاحدی حل کند.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Yankodesign، ماشینی را تصور کنید که به‌اندازه‌ای کوچک که داخل آسانسور جا می‌شود، نظرتان در مورد چنین ایده‌ای چیست؟ خب، حالا تصور کنید که  ساختن ماشین هم با شما است و البته که می‌توانید از آن برای تردد در شهر هم استفاده کنید، جالب نیست؟  اما خبر خوبی برای شما داریم، این طرح فقط یک ایده ذهنی نیست و واقعیت دارد.

خودروی کوچک داخل آسانسور- 724press.com

اجازه دهید شما را با  «پیل» (Peel P50) آشنا کنیم؛ کوچک‌ترین خودروی تولید جهان از دهه‌ی ۱۹۶۰ تاکنون که به صورت یک کیت DIY در دسترس است. این وسیله نقلیه ریزه‌میزه و شگفت‌انگیز مینیاتور در اصل دارای فضای کافی برای استفاده یک فرد بزرگسال و همین‌طور قرار دادن یک کیسه خرید است. اندازه آن کوچکتر از یک اسوکتر وسپا  بوده و دنده عقب ندارد، اما درعوض برای مانور دستی به یک دسته که در بخش عقبی قرار گرفته، متکی است.

مطلب مرتبط:  سری ۸ BMW یکی از زیباترین خودروهای کوپه دنیا

پیل P50 به‌معنای واقعی کلمه کوچک‌ترین خودروی جهان است. این ماشین دارای پوسته فایبرگلاس و یک موتور  ۴۹ سی سی در بخش داخلی است. وزن ماشین  ۳۰۰   پوند معادل تقریبا  ۱۳۶ کیلوگرم است؛ یعنی معادل وزن و ابعاد یک ماشین کوزی کوپه کوچک (Little Tikes Cozy) که قابل توجه است. این ماشین برای افرادی که به محیط زیست اهمیت می‌دهند یا کسانی که به سادگی در مورد استفاده از چنین ماشینی کنجکاو هستند مناسب است. مدل الکتریکی که انرژی آن با یک موتور  ۴ کیلوواتی تأمین شده و با سرعت متوسط  ۲۸   مایل  ۴۵ کیلومتر  در ساعت حرکت می‌کند. 

کوچکترین خودرو جهان- 724press.com

همانطور که گفتیم  خودرو پیل به صورت یک کیت DIY عرضه می‌شود که دارای بخش‌های مختلف از جمله چرخ‌ها، بدنه، صندلی، فرمان، پیشرانه و موارد دیگر است. مشتری این خودرو تقریبا به پنجاه ساعت زمان نیاز دارد تا قطعات را سرهم‌بندی و مونتاژ کرده و مینی ماشین جذاب خود را آماده راندن کند. کسانی که تمایلی به این کار ندارند یا فکر نمی‌کنند از عهده سرهم کردن یک خودرو برآیند هم نگران نباشند، خوشبختانه نسخه‌های مونتاژ شده و کامل آن هم در دسترس است.

باوجود اندازه کوچک، این خودرو هیچ اغماضی در مورد استفاده از لوازم ضروری نکرده و خبری از صرفه‌جویی‌های بی‌مورد نیست. خودرو دارای سیستم تعلیق، روشنایی، بوق، ترمزها، آینه و در نمادین در سم ت چپ است. درنتیجه این توجه و دقت است که استفاده از این ماشین در اکثر مکان‌های قاونی است و به‌عنوان کیت ماشین، موتور سیکلت  یا موتورسیکلت گازی بدون گیر بکس طبقه‌بندی می‌شود.

قطعات خودروی کوچک P50- 724press.com

همانطور که سازندگان اذعان دارند، پیل P50 به دلیل سادگی مکانیکی، وزن سبک  اندازه کوچکش، خودرویی ایده‌آل برای خودروسازان تازه‌کار است. درواقع تنها چیزی که نیاز دارید چند تکه ابزار، یک فضای گاراژ مناسب و صبر و بردباری است. باتوجه به طبقه‌بندی که پیش‌تر به آن اشاره کردیم هم ثبت نام خودروی کیت تکمیل شده معمولا روندی ساده و آسان دارد.

این خودروی منحصربه‌فرد تاریخ خودروسازی ممکن است از نظر ابعاد هم اندازه یک اسکوتر باشد، اما قیمت آن معمولا کمی بیشتر  از میانگین قیمت یک دوچرخه است. به گزارش ۷۲۴پرس، قیمت خود کیت اصلی که نیازمند مونتاژ خانگی است  معمولا از دوازده هزار پوند معادل  ۱۵/۴۳۵ دلار آغاز می‌شود که البته این رقم برای نسخه‌های کامل و مونتاژ شده تغییر می‌کند. مصرف‌کننده برای خرید یک پیل P50 آماده استفاده باید حدود  ۱۵/۲۰۰ پوند معادل  ۱۹/۳۸۹   دلار هزینه پرداخت کند. اما باور کنید تجربه جالب توجه و خاطره‌انگیز رانندگی با کوچک‌ترین خودروی جهان ارزش بهایی که برای آن پرداخت می‌کنید را دارد.

رنگبندی کوچکترین خودرو جهان- 724press.com

پیل P50   خودرویی مدرن با طرح‌ و گزینه‌های رنگی مدرن و به روز شده است. طبقه‌بندی آن در گروه موتورسیکلت‌های سبک یا اسکوتر هم باعث قانونی شدن استفاده از آن در خیابان می‌شود. درکنار آن این خودرو به جای زیادی هم احتیاج دارد و یک گوشه از گاراژ هم برای پارک کردن آن کافی است. درواقع این خودروی کوچولوی دوست‌داشتنی بیشتر شبیه یک نوستالژی خاطره‌انگیز  یا نشانی از توجه آگاهانه ما به حفظ محیط زیست است.

درپایان نظر شما در مورد استفاده از خودروهای کوچک تک سرنشین چیست؟ فکر می‌کنید آینده از آن کدام نوع خودرو است؟ ماشین‌های کوچک اسباب بازی مانندی همچون  P50  یا خودروهای لوکس با گزینه‌های لاکچری  متعدد؟ خوشحال می‌شویم دیدگاه‌های خود را در این زمینه با ما و دیگر دوستان‌تان در۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید. پیشاپیش از این همراهی شما سپاسگزاریم.