از عرضه‌ی گلکسی A5 بیش از ۲ سال می‌گذرد، اما سامسونگ در کمال تعجب به پشتیبانی نرم‌افزاری از این گوشی ادامه می‌دهد. با ما همراه باشید تا در مورد بروزرسانی نرم‌افزاری گلکسی A5 بیشتر بدانید.

سامسونگ در اکثر مواقع، به مدت دو سال به پشتیبانی نرم‌افزاری گوشی‌های بالارده‌اش می‌پردازد، اما مثل این که گلکسی A5 در این مورد یک استثناء است.

گلکسی A5 در سال ۲۰۱۴ با اندروید کیت‌کت ۴.۴ عرضه شد. بزرگ‌ترین بروزرسانی عرضه شده توسط سامسونگ برای گلکسی A5 مربوط به ماه آگوست سال پیش است که سامسونگ اندروید مارشملو را برای گلکسی A5 عرضه کرده بود. شاید با خود فکر کنید که با عرضه‌ی اندروید مارشملو برای این گوشی، سامسونگ به عرضه‌ی بروزرسانی برای گلکسی A5 پایان داده است؛ اما اشتباه نکنید، سامسونگ تصمیم گرفته است که به زودی اندروید ۷ نوقا را برای این گوشی عرضه کند.

گلکسی A5 دارای نمایشگری اچ‌دی، پردازنده‌ی چهار هسته‌ای ۱.۲ گیگاهرتزی با هسته‌های کوچک و کم‌مصرف Cortex-A53، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و دارای دو گیگابایت رم است. این گوشی همچنین به یک باتری نسبتاً خوب مجهز است. با توجه به مشخصات این گوشی می‌توان دریافت که این گوشی توانایی اجرای اندروید ۷ را داراست. 

یک منبع معتبر استرالیایی تأیید کرده است که گلکسی A5 به زودی یک بروزرسانی بزرگ دریافت خواهد کرد؛ گزارشات این منبع گویای آن است که بروزرسانی اندروید ۷ درحال تست و بررسی نهایی است و انتظار می‌رود که این بروزرسانی در نزدیکی ماه ژانویه برای گلکسی A5 عرضه شود.

البته ما از این‌ که سامسونگ این بروزرسانی را در سطح جهانی عرضه‌ کند مطمئن نیستیم؛ زیرا فقط یک منبع استرالیایی عرضه‌ی اندروید ۷ برای گلکسی A5 را تأیید می‌کند.

با توجه به این که مشخصات سخت‌افزاری گلکسی A5 و گلکسی A3 تقریباً‌ شبیه به هم هستند‌ (گلکسی A3 دارای حافظه‌ی رم کمتری نسبت به گلکسی A5 است)، می‌توان امیدوار بود که اندروید ۷ برای گلکسی A3 نیز عرضه شود؛ اما منبع موثقی که صحت این مورد را تأیید کند وجود ندارد و ما اطلاعات اضافی در این مورد نداریم.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا از چرخه‌ی عرضه‌ی بروزرسانی‌ سامسونگ راضی هستید؟