بازی ویدیوی افسانه زلدا، اثری حماسی و خیال‌پردازانه است که به ‌وسیله شرکت نینتندو برای کنسول بازی  «ان‌ای‌اس» (NES: Nintendo Entertainment System) ارائه شده است. «افسانه زلدا: اشک پادشاهی» تازه‌ترین اثر از این مجموعه است که  مورد توجه قرار گرفت. درمرور نکته‌ای جالب در مورد افسانه زلدا با ما همراه باشید؛ نکته‌ای که تاکنون از چشم بسیاری از بازیکنان پنهان مانده بود.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Dualshockers، اگر فکر می‌کنید همه چیز را درباره دنیای «افسانه زلدا: اشک پادشاهی» (The Legend of Zelda: Tear of Kingdom) را می‌دانید و دیگر نکته‌ای از دنیای بازی نیست که از چشم‌تان پنهان مانده باشد،  بهتر است تجدید نظر کنید  چون حداقل یک شگفتی دیگر در انتظار شما است.

پسری شمشیر به دست در بازی افسانه زلدا- 724press.com

این بازی محبوب با انبوهی از مکانیک و عناصر همه‌جانبه که به‌تازگی به بازی اضافه شده‌اند حرفهای جدید برای گفتن دارد؛ امری که باعث شد اشک‌های پادشاهی جایگاهی درکنار دیگر بازی‌های معروف و مورد توجه را به خود اختصاص دهد. به این ترتیب افسانه زلدا را می‌توان در شمار بهترین بازی‌های تمام دوران دانست. اما چیزی که جالب توجه است، کشف جدیدی است که یک بازیکن این بازی ویدیویی به‌شکلی کاملا اتفاقی متوجه آن شده است؛ نکته‌ای که ظاهرا این همه مدت به‌شکلی از چشم بقیه دور مانده بود.

اکثریت قریب به اتفاق بازی زلدا اشک پادشاهی به‌خوبی با ویژگی تغذیه حیوانات در بازی آشنا هستند. تاکنون طرفداران تصور می‌کردند که فقط می‌توان حیواناتی همچون اسب، سگ و موجوداتی به نام «Dondon» را تغذیه کرد.

موجودی به نام DonDon در بازی زلدا- 724press.com

 اما به‌تازگی یکی از کاربران شبکه ردیت متوجه  حیوان دیگری در بازی شده است که بازیکنان می‌توانند به آن هم غذا بدهند و همین امر باعث شگفتی بسیاری از بازیکنان شده است که انتظار چنینی چیزی را نداشتند. این کاربر در پستی جدید به دیگران نشان داد که چگونه موفق شده است با پرتاب یک سیب به سمت یک گراز، به این حیوان هم غذا بدهد. ظاهرا گراز ابتدا کمی گیج و مبهوت به نظر می‌رسیده است، اما درنهایت جلو رفته و سیب را می‌بلعد.

مطلب مرتبط:  معرفی بازی کاج سرخپوشان، بازی مخصوص عاشقان دایناسورها

لازم به ذکر است که این مسئله بیشتر مسئله جزئیات محور است که اتفاقی به‌وسیله این بازیکن کشف شده است. برخلاف غذا دادن به دیگر موجودات مثل اسب یا سگ که عمیقا در مکانیک بازی حضور داشته و ریشه دوانده‌اند، غذا دادن به گراز بیشتر شبیه عنصری ناخواسته اما جالب توجه است. البته این مسئله چیزی از جذابیت این کشف کم نمی‌کند؛  چراکه به نوعی نشان دهنده توجه چشمگیر نینتند و به جزئیاتی است که شاید هرگز توجه هیچ کدام از بازیکنان را به خود جلب نکرده و کشف نشوند.

گراز در بازی زلدا- 724press.com

دراین بین بازیکن دیگری  از این ویژگی و توجه به جزئیات به نفع خود بهره برده است. او اشاره می‌کند که توجه کردن به رفتار گرازها و سنجاب‌ها دربازی می‌تواند شما را متوجه مسائلی کند که شاید درابتدا چندان به چشم نیایند. به‌عنوان مثال اگر سنجابی را در حال خوردن چیزی دیدید، این به معنای وجود بلوط یا آجیل درهمان نزدیکی است. درنتیجه لازم نیست رنج پیدا کردن غذا را به جان بخرید و دست‌هایتان را کثیف کنید، چون منبع غذا همان حوالی است.

از طرف دیگر باید توجه کنید که گرازها هم اغلب مواد گیاهی مثل میوه و سبزی می‌خورند، پس اگر بازیکنی به دنبال اینگونه مواد خوراکی است، بهتر است به سراغ جایی برود که پر از گراز است. چون اینگونه سریع‌تر به منبع غذایی مورد نظر خود دست پیدا خواهد کرد.

غذا دادن به سگها در بازی افسانه زلدا- 724press.com

بنابراین اگر دفعه بعد در جستجوی غذا هستید، احتمالا ارزشش را دارد که به محیط اطراف خود بادقت بیشتری توجه کنید، چون این کار جستجوی شما را بهینه و کارآمدتر می‌کند.

آیا شما هم تجربه بازی افسانه زلدا دارید؟ آیا این نکته توجه شما را هم به خود جلب کرده بود؟ شما از چه جزئیات و ریزه‌کاری‌هایی در روند بازی مطلع هستید که شاید دیگران چیزی در مورد آنها نشنیده باشند؟ خوشحال می‌شویم تجربه و نظر خود را با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید، سپاس