اگر طرفداران بازی‌های ویدیویی هستید و از نگهداری کردن از یک مزرعه کوچک و جذاب لذت می‌برید، بازی کاج سرخپوشان می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. ضمن آنکه این بازی می‌تواند عنوان مناسب برای  آن دسته از افرادی باشد که عاشق دایناسورها هستند. درادامه این مطلب با ما همراه باشید تا نگاهی به این بازی داشته و حال‌وهوای کلی آن را مرور کنیم.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از  Butwhytho، اگر می‌توانستید زندگی در دورانی را تجربه کنید که دایناسورها و انسان‌ها می‌توانستند در کنار هم زندگی کنند چه حس و حالی داشتید؟ آیا اصلا چنین دنیایی را دوست دارید؟ البته توجه داشته باشید که شما در این دنیای خیالی به‌خصوص می‌توانید از دایناسورها در انجام کارهای روزمره کمک بگیرید، مثلا می‌تواند سر بر پشت آنها سری به شهر بزنید  و حتی کمک‌های کوچکی هم از آنها بگیرید. این درست همان چیزی است که بازی «کاج سرخپوشان» (Paleo Pines) به بازیکنان خود عرضه می‌کند، دنیای شبیه‌سازی شده کشاورزانی که با دایناسورها همراه هستند.

بازی کاج سرخپوشان- 724press.com

در بازی «Paleo Pines» بازیکنان ساکن جزیره‌ای واقع در دره‌ی «Veridian» هستند، دره‌ای که با تپه‌ها و درختچه‌ها شکوفه‌دار احاطه شده و فضایی رنگارنگ و روشن دارد. در دوردست‌ها، دایناسورهای کوچک با شیطنت و بازیگوشی روی زمین‌های پوشیده از شبدر تاخته و در امتداد رودخانه‌ای جاری یکدیگر را صدا می‌کنند. در سراسر این مسیر، شما با انواع مختلفی از دایناسور با رنگ‌ و اندازه‌های گوناگون مواجه می‌شوید که به دنبال هم این سو و آن سو می‌روند. این منطقه همان جایی است که شما شروع به کشف تاریخچه گمشده‌ای می‌کنید که در مورد گونه‌های مختلف دایناسورها است. دراین بین شما یک دایناسور خاص به نام لوسی را به عنوان همدم و دوست درکنار خود داشته و صاحب یک مزرعه می‌شوید. به‌تدریج با تلاش و انجام مأموریت‌های مختلف هم مزرعه بهبود و گسترش پیدا می‌کند و هم شما چیزهای بیشتری در مورد دایناسورها می‌آموزید.

بخش عمده زمان شما در هنگام بازی صرف بازسازی و سازماندهی مزرعه می‌شود که البته این به سلیقه و خواست شما بستگی دارد. به محض ورود شما با افراد محلی کنجکاوی مواجه می‌شود که به استقبال شما می‌آیند و در طول گیم پلی خود به صورت مکرر با آنها گفتگو می‌کنید. این بخش و این مقدمه که ریتم آهسته‌ای دارد؛ در ابتدا خسته‌کننده و تکراری به نظر می‌رسد. به گزارش ۷۲۴پرس، پیش‌تر عمده دسترسی بازیکنان به میدان اصلی شهر موسوم به «پبل پلازا» (Pebble Plaza) محدود می‌شد، اما درادامه کل دره در اختیار بازیکن قرار می‌گیرد که می‌تواند در آن به صورت رایگان پرسه زده و کندوکاو کند. اما میدان اصلی شهر همان جایی است که بازیکنان می‌توانند انواع مختلف مأموریت‌های اصلی و جانبی را انتخاب کرده و کالا و خدمات مورد نیاز برای تولید محصولات کشاورزی را خرید و فروش کنند.

خانه های چوبی در بازی- 724press.com

شاید یکی از نکات منفی این بازی گفتگوهای اغلب بی‌ثمری است  که با برخی از اهالی شهر دارید. باوجود تعدد و رنگارنگی شخصیت‌ها، هیچ چیز قابل توجه و برجسته‌ای در مورد برخوردهای مکرر شما با آنها وجود نداشته و پیوند داستانی خاصی هم مشاهده نمی‌شود. اما اوج بازی از جایی شروع می‌شود که شما نحوه دوست شدن با دایناسورها را یاد می‌گیرید؛ از اینجاست که بازی رفته رفته جذابیت پیدا می‌کند.

مطلب مرتبط:   آخرین اخبار از نسخه جدید بازی شیطان کش برای کنسول نینتندو سوییچ

دایناسورهای آزاد و سرگردان اغلب به نت موسیقی فلوت پاسخ می‌دهند. از طریق چهار نت مشخص، بازیکن قادر است مجموعه‌ای از دستورها را در اختیار گرفته و به کمک آنها با هر دایناسوری که دوست دارد ارتباط برقرار کند. انواع مختلف دایناسور و بیوم یا زیست‌بوم وجود دارد و هر منطقه و هر دایناسور دارای یک سری منابع و توانایی خاص خود هستند. برای اینکه متوجه شوید چگونه می‌توان از هر دایناسور برای انجام کارهای روزانه کمک گرفت، مهم‌ترین قدم برقراری ارتباط دوستانه با آنها است.

گیم پلی بازی کاج سرخپوشان- 724press.com

هر دایناسور دارای یک شیوه تماس منحصربه‌فرد است. هنگام تعامل با دایناسورها، آنها ابتدا با سلام و احوالپرسی شروع می‌کنند. برای احوالپرسی یک سری نت خاص وجود دارد که می‌توان آن را از طریق فلوت نواخت. درنهایت با پخش مداوم دنباله‌ای درست از نتهای موسیقی، دایناسورها به شما نزدیک شده و باب آشنایی و دوستی باز می‌شود. وقتی اولین قدم‌های جلب اعتماد برداشته شد، بازیکن باید در گام بعدی یک دسر یا وعده غذایی مناسب را به دایناسور پیشنهاد دهد. به گزارش 724Press، شما باید روش تهیه این دسر و مواد مربوط به آن را در میدان شهر پیدا و استفاده کنید. زمانی که دوست از طریق موسیقی و خوراکی  به دست آمد، آن زمان است که دایناسورها شما را دنبال کرده و همراه شما به مزرعه می‌آیند.

هسته اصلی  بازی کاج سرخپوشان، تحقیق و اکتشاف است. از طریق یک ژورنال، بازیکن می‌تواند توانایی‌ها، علایق و همینطور نیازهای هر دایناسور را بعد از کشف یادداشت و نگهداری کند. به‌عنوان مثال دایناسور اختصاصی شما یعنی لوسی دوست دارد دوستان دایناسور زیادی داشته باشد؛ بااین‌حال بودن در کنار یک دایناسور همه چیزخوار ممکن است باعث ایجاد حس ناراحتی در لوسی شود. از طرف دیگر این ژورنال اطلاعات مربوط به انواع محصولات زراعی، مأموریت‌ها و همینطور تاریخ‌های مهم تقویم مثل تاریخ تولد را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد.

دایناسور سواری- 724press.com

یکی دیگر از قابلیت‌های ژورنال، ردیابی زمان و مشخص کردن زمان آغاز فصل جدید است. در بازی کاج سرخپوشان سه فصل اصلی به نام‌های «Cretumnus»، «Jurassos» و «Trissea» وجود دارد که هرکدام منابع مختلفی را برای بازیکنان به ارمغان می‌آورند. بنابراین ارزش این  را دارد که زمان آغاز هر فصل را از پیش دانسته و برای آن آمادگی داشته باشید.

از دیرباز بسیاری از مردم به کشف حقایق و جزئیات زندگی انواع دایناسورها علاقه داشتند و باید گفت که بازی «Paleo Pines» جهان و سیستمی را پدید آورده است که بازیکن می‌تواند بدون نگرانی از تعقیب شدن به‌وسیله یک موجود عظیم‌الجثه گوشتخوار، چیزهای بیشتری در مورد دایناسورها بیاموزد. همینطور تلاشی که برای درک این موجودات باستانی می‌کند و روش‌هایی که برای دوست شدن با آن در پیش می‌گیرد هم اگرچه نیازمند صبر و بردباری است اما درنهایت نتیجه شیرینی به همراه دارد.

بازی کشاورزی- 724press.com

درنهایت فراموش نکنید که روند بازی کاج سرخپوشان یک بازی با روندی کند و آهسته است و گاهی هم شخصیت‌ها درگیر درخواست‌های غیرقابل دسترس می‌شوند. شهرنشینان سرگردان و دیالوگ‌های ناخوشایند هم شاید در برخی از مواقع توی ذوق بازیکن بزند. بااین‌حال داشتن یک مزرعه توسعه‌یافته  و همراهانی جذاب همچون دایناسورها از نقاط قوت این بازی است که باعث می‌شود بازیکن مشتاق ادامه دادن مسیر شده و درنهایت در کنار این موجودات، هماهنگی  را کشف و ایجاد کند.

مطلب مرتبط:  چگونه از داده‌های PS4 بک‌آپ تهیه کنیم؟

هم اکنون این بازی روی کنسول‌های مختلفی همچون PS4،  نینتندو سوییچ،  PS5، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس وان  و کامپیوتر در دسترس علاقمندان قرار  دارد.

شما طرفدار چه نوع بازی هستید؟ بازی‌های ویدیویی اکشن و پر زدوخورد یا بازی‌هایی با روندی آهسته و دستاوردهایی که به تدریج حاصل می‌شوند؟ مشتاق شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم، حتما آنها را با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید. پیشاپیش از این همراهی شما سپاسگزاریم.