دنیای فناوری هر روز شاهد پیشرفت‌هایی قابل توجه در زمینه‌های گوناگون است. مبحث استفاده از ربات‌ها هم همسو با این پیشرفت‌های دگرگون شده و امروز شاهد حضور گسترده‌تر آن‌ها در زندگی بشر هستیم. اما ظاهرا راه‌هایی جدید برای استفاده از ربات در زندگی روزمره فراهم شده است، نمونه‌اش رباتی که زحمت خرید کردن را از دوش شما برمی‌دارد.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Inhabitat، اطلس (ATLAS) رباتی جالب توجه است که می‌تواند سفارش مواد غذایی را تحویل مشتری دهد. این ربات کاملا الکتریکی به‌وسیله‌ی «Drake Dong» طراحی شده است؛ طراح خوش فکری که عاشق کاوش در امکانات موجود و پیدا کردن راهی برای پیشرفت اجتماعی و فناوری است. اطلس قادر است با مواد غذایی نیازمند نگهداری در یخچال هم کار کند که این به معنی توانایی او برای تحویل محصولات منجمد یا حتی مواد دارویی است.

ربات تحویل دهنده- 724press.com

دیگر نکته جالب در مورد این ربات این است که در اصل این محصول فقط یک ربات نیست؛ بلکه یک سیستم کامل است. یعنی این ربات تحویل‌دهنده می‌تواند همچنین به‌عنوان وسیله نقلیه هم استفاده شود و این مسئله می‌تواند آن را گزینه‌ای عالی برای تحویل دهنده‌های رستورانی و کارمندان شرکتی غیر فنی کند تا محصولات و سفارش‌های محلی را به دست مشتری برسانند.

مطلب مرتبط:  ربات خفاش یا Bat Bot با تقلید از حرکات بسیار پیچیده‌ی خفاش

ایده الهام بخش اطلس درواقع طراحی روشی مقرون به صرفه و کم هزینه برای ارائه محصولات مناطق حومه، به ساکنان مناطق شهری بود. دراین زمینه هم اطلس حرف‌هایی برای گفتن دارد؛ چراکه حجم ذخیره‌سازی انرژی این ربات به اندازه‌ای است که می‌توان از آن برای تحویل چند سفارش در یک سفر استفاده کرد. امری که باعث می‌شود اطلس گزینه‌ای پایدار برای تحویل خریدها در بخش حمل و نقل باشد.

اطلس دارای یک «Fresh Pod» است که در بخش مرکزی ربات قرار گرفته است. برخورداری از باتری قابل تعویض هم‌زمان شارژ ربات را کاهش می‌دهد که این امر روی راندمان کاری این وسیله اثر قابل توجهی دارد. می‌توان از اطلس برای تحویل دسته‌های گل محلی، دارو، سفارش ناهار و مواد خوراکی در شهرهای پرترافیک استفاده کرد. ATLAS همچنین دارای یک موتور الکتریکی درون چرخی است که باعث می‌شود فضای بیشتری برای انبار کالا وجود داشته و بهره‌وری انرژی آن بهتر باشد.

رباتهای تحویل دهنده در کنار هم- 724press.com

پیش از این تحویل مواد غذایی و خواربار در حومه شهر، این سرویس بیشتر مخصوص مناطق شهری بود؛ گو اینکه این ربات هم قبل از معرفی شده به حومه شهر، اولین بخش کار خود را درمناطق شهری بزرگ‌تر آغاز کرده است. اما نسخه جدید از آن هم در دست تولید است که می‌تواند مسافت‌های طولانی‌تری را طی کرده و به‌راحتی جاده‌های ناهموار را پشت سر بگذارد.

اما همچنان ایده اصلی استفاده از این ربات رساندن مواد غذایی یا دیگر محصولات از حومه شهر به مناطق شهری آن هم در کمترین زمان ممکن است. ایده‌ای که به ویژه برای توزیع‌کنندگان و همینطور خرده فروشان حومه شهر بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. البته آنها تنها کسانی نیستند که از این ایده بهره می‌برند، خریداران و مشتریان آن‌ها هم می‌توانند از این فرآیند نسبتا شفاف بهره برده و دقیقا بدانند که غذای خود را از کجا خریداری می‌کنند. این نوع فناوری همینطور می‌تواد بازارهای ارائه محصولات کشاوری کوچک و موارد مشابه را خودکار کند.

دسته ربات موتور مانند مخصوص تحویل مواد خوراکی و بار- 724press.com

درنهایت شاهد گسترش روزافزون فناوری ربات‌های تحویل دهنده هستیم و انتظار می‌رود این بخش از صنعت تحویل شاهد رشد و توسعه بیشتری باشد. بااین اوصاف این انتظار چندان بیهوده است که به زودی شاهد تردد ربات‌های تحویل دهنده در سطح شهرها به شکلی گسترده‌تر باشیم. نظر شما در مورد این فناوری و استفاده از ربات برای تحویل اجناس و کالاهای سفارشی چیست؟ فراموش نکنید نظرات خود را با ۷۲۴پرس و دوستان‌تان درمیان بگذارید، از همراهی شما سپاسگزاریم.