سرویس دانش و فناوری

همکاری دیزنی و اپل و شروع فصلی جدید در دنیای محصولات سرگرم کننده

اپل ویژن پرو و همکاری با دیزنی پلاس

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Collider، در جریان کنفرانس جهانی توسعه دهندگان  (WWDC)، اپل از طرح خود برای راه‌اندازی هدست واقعیت مجازی/افزوده خود  رونمایی کرد که قرار است با عنوان «Apple Vision Pro» معرفی شود. دراین کنفرانس تیم کوک مدیر عامل اپل نسخه‌ای از آن را هنگام سخنرانی اصلی خود به حاضران نشان داد. این  واقعیت مجازی/واقعیت افزوده یا  VR/AR ظاهرا به ویژه مورد توجه دست‌اندرکاران دنیای سرگرمی هالیوود قرار گرفته است که سعی دارند از آن به‌عنوان یک عامل کلیدی در ارائه محصولات سرگرمی خود استفاده کنند.

اپل ویژن پرو-724press.com

درهمین راستا و درهنگام سخنرانی تیم کوک، مهمانی ویژه به او پیوست و این مهمان کسی نبود جز باب ایگر مدیر عامل دیزنی که روی صحنه حاضر شده و اعلام کرد که دیزنی پلاس از همان روز شروع عرضه ویژن و به مناسبت صدمین سالگرد تأسیس شرکت دیزنی این جادوی واقعی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. در این نمایش نگاهی به سریال ماندالورین شده بود، همچنین این نمایش شامل نمایشی سریع از رانندگی ماشین‌ها مسابقه و بازی‌های فوتبال می‌شد. حتی در صحنه‌های شاهد جان گرفتن میکی ماوس هستیم که درست در اتاق نشیمن با شما همراه شده و سر صحبت را باز می‌کند.

اپل همچنین اعلام کرد که برنامه‌های تلویزیونی محصول اپل تی‌وی همچون  سریال‌های تد لاسو و بنیاد هم بخشی از این نمایش خواهند بود. برای درک بهتر این تجربه جالب بد نیست شما هم به تماشای آن بنشینید:

با این نمایش خیره‌کننده به نظر می‌رسد خیلی زود شاهد نسلی از کودکانی خواهیم بود که بی‌صبرانه از والدین‌شان می‌خواند تا سخت‌افزار بیشتری تهیه کنند تا آنها حین تماشای آثار سینمایی یا تلویزیونی ارتباط بهتر و نزدیک‌تری را هم با شخصیت‌ها و هم با فضای داستان تجربه کنند.

اما پرسش اصلی اینجا است که از نظر فنی می‌توان چه کارهایی با ویژن پرو انجام داد؟

خب، در سطح فنی یکی از مهندسان شرکت اپل به نام ان کلی، چندین حالت سینمایی مختلف را به حاضران نشان داد که به کاربران اجازه می‌دهند محتوای مورد نظر را روی صحنه نمایش اتاق نشیمن خود تماشا کنند. حالت دیگر وضعیتی سینمایی است که حس و حال حضور در یک سالن نمایش واقعی را به بیننده القا می‌کند  و درنهایت شما می‌توانید هر لوکیشن و محل دیگر را برای تماشای فیلم و سریال مورد علاقه خود انتخاب کنید، مثلا شاید دل‌تان بخواهد این کار را در دامنه یک کوه انجام دهید.

ماندالورین-724press.com

به گزارش ۷۲۴پرس، این هدست جادویی همچنین قرار است شامل استریم HDR، صدای فوق‌العاده و فضایی و از همه جالب‌تری یک بخش سه بعدی استریوسکوپی باشد. امتیازاتی که شاید حتی جیمز کامرون را هم وادار کند چند ساعتی از وقت خود را به این جادوی دنیای مجازی و واقعیت افزوده اختصاص دهد.

مدیران دیزنی   اعلام کردند:

«ما به صورت مرتب در جستجوی راه‌هایی جدید برای سرگرم کردن، اطلاع رسانی و همینطور الهام بخشیدن به طرفداران خود هستیم وبه‌همین منظور همیشه به سراغ ترکیب‌های خارق‌العاده‌ای می‌رویم که فناوری‌های پیش‌رو برای ایجاد تجربیات جدید و قابل توجه ارائه می‌دهند. ما معتقدیم اپل ویژن پرو، یک پلتفرم انقلابی که می‌تواند چشم‌اندازی سرگرم‌کننده  را به واقعیت تبدیل کند. ان مسئله به مدیران دیزنی اجازه می‌دهد محصولات این شرکت را به روشی که پیش از این عملا غیرممکن بود، به طرفداران خود ارائه دهد»

اپل اعلام کرده است که عرضه این محصول با قیمت ۳٫۴۹۹ دلار آغاز خواهد شد، مسئله‌ای که باعث می‌شود این محصول در عمل از دسترس بسیاری از افراد عادی دور شود. اما شاید بالاخره روزی قیمت این محصول به اندازه‌ای پایین بیاید که همه مردم امکان استفاده و امتحان کردن آن را داشته باشند.

ماندالورین و چشم شاهین-724press.com

درپایان نظر شما در مورد ورود فناوری‌هایی همچون واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به دنیای سرگرمی سازی چیست؟ آیا دوست دارید آثار سرگرم‌کننده شرکت‌های بزرگ را از طریق هدست‌های واقعیت مجازی تماشا کنید؟ فراموش نکنید ما در ۷۲۴پرس دات کام همچنان مشتاق شنیدن نظرات و تجربیات شما عزیزان هستیم، حتما آنها را با ما و دیگر دوستان‌تان درمیان بگذارید. سپاس

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید