از گذشته تاکنون شاهد تغییر ذائقه مردم در انتخاب محصولات مختلف هستیم. وسایلی که روزی جذاب و طبق مد روز بودند امروز از یادها رفته‌اند. با این حال هنوز هم چیزهای کلاسیک و قدیمی زیادی وجود دارد که بعد از گذشت سال‌ها دوباره مورد توجه مشتریان قرار گرفته و جذابیت خود را باز می‌یابند. نمونه‌اش این بلندگوی سیمانی وایرلس و جذاب است که با الهام از یکی از ساختمان‌های برجسته شهر نیویورک ساخته شده است. دراین مرور با ۷۲۴پرس همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از YankoDesign، زمانی بود که بلندگوهای بتنی با کارایی فوق‌العاده بالا در همه جا مورد توجه بوده و حتی به‌نوعی حاکمان بلامنازع بودند، دوره درخشانی که بالاخره روزی فراموش شد. اما باید به این نکته هم توجه کرد که ممکن است از آن زمان و با پیشرفت‌های انجام شده تغییراتی در میل و سلیقه ما برای انتخاب محصولات الکترونیکی و دیجیتال ایجاد شده باشد، اما بارقه‌هایی از آن روزهای فراموش نشدنی با ما است و همین مسئله باعث شده تا طراحان خوش فکر به دنبال بازآفرینی آن شکوه فراموش شده باشند.

اسپیکر شبه بتنی- 724press.com

در طراحی این بلندگوی وایرلس شیک و جالب توجه، از یکی از ساختمان‌های  معروف شهر نیویورک الهام گرفته شده است. البته برای ساخت آن هم به جای بتن، از نوعی رزین کامپوزیت پلی کربنات استفاده شده است. این به واقع یک شگفتی معماری مینیاتوری نیست، بلکه یک بلندگوی بی‌سیم است که عاشقان  این وسیله خاص مطمئنا از تجربه استفاده از آن لذت خواهند برد.

اسپیکر وایرلس شبیه ساختمان فلت آیرن- 724press.com

همانطور که گفتیم در طراحی این بلندگو از معماری جاودانه ساختمان «فلت‌آیرن» (Flatiron) شهر نیویورک الهام گرفته شده است و درست مانند ساختار نمادینش، این بنلدگو نام قابل توجهی هم دارد: «TAKAHIROMIYASHITATheSoloist». شکل آن به صورت مثلثی منحصربفرد با خطوط برجسته است که باعث شده مناسب استفاده برای محیط‌های خانگی و حتی دفاتر اداری مدرن باشد.

بلندگوی جذاب تولید تاکاهیرو میاشیتا- 724press.com

این اسپیکر خاکستری جذاب اثری از طراح برجسته تاکاهیرو میاشیتا است که ارتفاعش بیش از یک متر بوده و ۲۵ کیلوگرم وزن دارد. شاید واضح‌ترین تفاوت میان ساختمان فلت‌آیرن و این بلندگو، نمایش از پوشش سیمانی فرسوده آن است که تداعی‌کننده ماهیت معماری در طول زمان است. فراتر از ظاهر اما این بنلدگو می‌تواند کل فضای اتاق را با صدایی غنی و همه جانبی در بر بگیرد؛ به‌طوری که شنونده از همه جهات قادر به شنیدن موسیقی باشد. 

مطلب مرتبط:  ویدیوی معرفی Apple HomePod: اسپیکر هوشمند مجهز به Siri که با فرمان صوتی فعال می‌شود

برای ایجاد این ویژگی، به جز هفت بنلدگوی داخلی، پیستون‌های آلومینیومی یکپارچه ای هم وجود دارد که به خروجی صدای فوق‌العاده بلند دو هزار وات و محدوده فرکانسی ۲۰ هرتز تا  ۲۵ کیلو هرتزی آن کمک می‌کند.

نمایی از پهلوی بلندگوی تاکاهیرو میاشیتا- 724press.com

به گزارش ۷۲۴پرس، این بلندگو وایرلس و دارای اتصال بی‌سیم است که  درنتیجه امکان جفت شدن یکپارچه آن با هر دستگاه دارای بلوتوث  ۵٫۲ را فراهم می‌کند. پخش صدای بی‌سیم آن هم با استریو واقعی داخلی (TWS) امکان‌پذیر است. 

درنهایت باید گفت ماهیت این بلندگوی جذاب درست مانند اهمیت ساختمان فلت‌آیرن  یعنی یک نقطه عطف است. به‌این معنا که اگر فلت آیرن را یک نقطه عطف فرهنگی بدانیم، بلندگوی طراحی شده میاشیتا هم تنها یک قطعه از تجهیزات صوتی نیست، بلکه یک اثر هنری است که بار زیبایی شناسی هر محیطی که در آن قرار داده شود را ارتقا می‌دهد. قرار است عرضه این محصول جذاب از اوایل ماه سپتامبر و با قیمت تقریبی  ۶۷۹۳   دلار آغاز شود.

بلندگوی وایرلس رزینی شبیه ساختمان فلت آیرن- 724press.com

نظر شما در مورد ایده استفاده شده در طراحی این بلندگوی چیست؟ آیا به نظر شما این اثر را می‌توان نقطه عطفی در زمینه طراحی محصولات  صوتی دانست؟ مشتاق شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم، حتما آن‌ها را با ما در ۷۲۴پرس دات کام درمیان بگذارید، سپاس