همه ما در طول زندگی با فرآیندی به نام درد کشیدن آشنا شده‌ایم. دردهایی که چنان شما را تحت‌فشار قرار می‌دهند که لاجرم برای تسکین آن‌ها به سراغ انواع قرص‌های مسکن یا اصطلاحا پین کیلر می‌رویم. اما آیا قرص‌های مسکن بهترین درمان برای رفع مشکل درد کشیدن هستند؟ آیا می‌توان با استفاده از راه‌های جایگزین و کم خطرتر، درد را برطرف کرد؟ برای پاسخ به این پرسش با ۷۲۴پرس همراه باشید تا تازه‌ترین ابزار تسکین دهنده درد را به شما معرفی کنیم.

آیا تابه‌حال به این نکته توجه کرده‌اید که چطور یک داروی مسکن متوجه منطقه دردناک شده و روی آن تأثیر می‌گذارد؟ واقعیت این است که این مسئله صحت ندارد؛ یعنی مسکن‌ها لزوما نیازی به تشخیص محل درد ندارند، چراکه آنها به سادگی روی گیرنده‌های درد که در سراسر بدن پخش شده‌اند تأثیر گذاشته و با متصل شدن به این گیرنده‌ها، مانع ارسال پیام درد به مغز می‌شوند. پس به زبان ساده باید گفت مسکن نمی‌داند درد کجا است، بلکه فقط یک علامت را درمان می‌کند.  مسکن‌ها علت درد را برطرف نمی‌کنند، آن‌ها فقط جلوی ارسال پیام به مغز و واکنش بعدی را می‌گیرند.

لیزر درمانی و نور درمانی- 724press.com

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از YankoDesign، به‌تازگی گجت «MOVE+» نمایشی متفاوت از پین کیلر یا مسکن را به نمایش گذاشته است؛ چراکه در این مورد مسکن به سراغ منبع درد رفته و  از طریق کمک به بهبود و التیام آن، درد را هم کاهش می‌دهد. این دستگاه که به‌عنوان یک ابزار قابل پوشیدن و مناسب برای بهبود سلامتی طراحی شده است، دستگاه نور درمانی قابل حملی است که می‌توان آن را در موضع دردناک به کار گرفته و از طریق نور درمان التهاب موضعی را کاهش داده، بافت‌ را التیام بخشیده و درنهایت دردهای مزمن را تسکین داد. این دستگاه با استفاده از نیروی نور قرمز، بهبودی را سرعت می‌بخشد.

دست‌اندرکاران شرکت  Kineon، در مورد این دستگاه به نکاتی اشاره می‌کنند. اینکه موو پلاس برای  بهبود سلامت عمومی به‌خصوص برای ورزشکاران مفید است. انجام فعالیت‌های فیزیکی و ورزش کردن برای حفظ و ارتقای سلامت عمومی بدن ما مفید است، هرچند ممکن است عوارضی هم به دنبال داشته باشد. دستگاه موو پلاس را باید یک دستگاه ریکاوری ایمن و مؤثر دانست که جایگزین مناسبی برای درمان‌های رایجی همچون مسکن، استفاده از کیسه‌های یخ و اسپری‌های تسکین دهنده درد عضلات دانست که  در تهیه آن‌ها از مواد شیمیایی استفاده شده یا اثرات   درمانی آن‌ها چندان گسترده نبوده و بیشتر به صورت سطحی به رفع درد کمک می‌کنند. این درحالی است که موو پلاس با استفاده از روش‌های غیرتهاجمی به جای بی‌حس کردن موضعی، علت ایجاد درد را مورد توجه قرار داده و از طریق برطرف کردن عامل ایجادکننده به کاهش درد کمک می‌کند.

استفاده از لیزر و نور مادون قرمز برای رفع درد عضلانی- 724press.com

به گزارش ۷۲۴پرس، مزایای نور درمانی یا فتوتراپی بیش از یک قرن است که مورد توجه قرار داشته است. امروزه با استفاده از لامپ‌های مادون قرمز سعی می‌شود با کمک به بهبود و افزایش گردش خون غنی از اکسیژن در منطقه آسیب دیده، روند بهبود و درمان را تسریع و تقویت کرد. تنها مشکل موجود در زمینه استفاده از این شیوه این است که نمی‌توان آن را روشی در دسترس دانست؛ چون لامپ‌های مادون قرمز و سایر تجهیزات استفاده شده بسیار تخصصی هستند و تنها در بیمارستان یا کلینک‌های مرتبط نصب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مطلب مرتبط:  معرفی چند ماساژ تسکین دهنده برای رفع خستگی و استرس

از طرف دیگر این تجهیهزات قابل‌حمل نبوده و درنتیجه همیشه و درهمه جا در دسترس افراد قرار ندارند. این‌درحالی است که این گجت جدید قابل‌حمل است و می‌توان آن را جایگزینی مناسب برای قرص‌های تسکین‌دهنده درد مفاصل یا اسپری‌های بی‌حس کننده دانست. به واقع می‌توان گفت زیبایی MOVE+ همین قابل حمل بودن آن است، طراحی شگفت‌انگیز این دستگاه امکان حمل آن را فراهم کرده و از طرف دیگر قرار دادن آن در هر قسمت از بدن هم کار سختی نیست.

move+- 724press.com

دستگاه MOVE+ از دو نوع روش نور درمانی یعنی LED و لیزر  استفاده می‌کند که برای هدف قرار دادن عوامل ایجاد کننده دردهای سطحی و همینطور دردهای مزمن و عمیق کاربرد دارند. نور قرمز مرئی ایجاد شده توسط لامپ LED سطح وسیعی از پوست را تحت‌پوشش قرار داده و باعث تقویت تولید کلاژن، افزایش خون‌رسانی و بهبود گردش خون و کاهش التهاب می‌شود. درکنار آن نور لیزر با نفوذ به عمق ۶ میلی‌متری و  بخش‌های زیرین پوست، دردهای مزمن و ریشه‌داری همچون آرتروز یا آسیب‌های مفصلی را بهبود بخشیده و برای این کار روی روند تسریع بازسازی سلول‌های آسیب دیده متمرکز شده است.

مطلب مرتبط: زهر نوعی حلزون: قوی‌ترین مسکن ضد درد جهان با پایین ترین احتمال اعتیاد

این ابزار پوشیدنی شامل سه ماژول است که می‌توان با متصل کردن آن‌ها به همدیگر، دستگاه را دور زانو، شانه، آرنج، گردن، ران، شکم یا هر قسمت دیگری از بدن که دردناک است، قرار داده و بست. MOVE+ را می‌توان به شکل مستقل هم به کار برده و از آن برای تسکین درد قسمت‌هایی که قابلیت بستن دستگاه را ندارند هم استفاده کرد. MOVE+ با استفاده از خلاقیت، دانش و فناوری‌های مدرن، به شکلی ساده طراحی شده است  که فرد را از مراجعه به بیمارستان، مراکز فیزیوتراپی و کلینیک‌های تخصص بی‌نیاز می‌کند. از طرف دیگر استفاده از آن هم کاملا ایمن و ساده است. کافی است آن را بپوشید و با استفاده از دفترچه راهنما میزان دوز مورد نیاز برای رفع مشکل خود را مشخص کرده و از فواید آن بهره ببرید.

تجهیزات نوردرمانی قابل حمل- 724press.com

درنهایت باید گفت   MOVE+  شما را از کیسه‌های یخ، پدهای گرم، قرص‌های مسکن و اسپری‌های بی‌حس کننده بی‌نیاز کرده و به جای خاموش کردن سیگنال‌های درد، آن‌ها را از اساس رفع می‌کند.

درپایان نظر شما در مورد این گجت کاربردی و مفید چیست؟ آیا شما تجربه استفاده از نور درمانی را دارید؟ به نظر شما این روش چه معایب و مزایایی دارد؟ ما در ۷۲۴پرس دات کام همچنان مشتاق شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم، حتما آن‌ها را با ما و دیگر دوستان‌تان درمیان بگذارید، سپاس