سرویس دانش و فناوری

چطور در گوشی های سامسونگ فایل به اشتراک بگذاریم؟

آموزش اشتراک فایل در گوشی های سامسونگ

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از  Makeuseof،  گوشی‌های سامسونگی با ابزار بسیار مفیدی معروف به Quick Share  عرضه می‌شوند که به شما اجازه ارسال و دریافت سریع فایل‌ها  را می‌دهد. در میان دستگاه‌های سری گلکسی، این سریع‌ترین ابزار اشتراک فایل است که امکان ارسال فایل‌های بزرگ مثل ویدیو را تنها در چند ثانیه فراهم می‌سازد.

مطلب مرتبط: آموزش ۵ روش انتقال عکس‌ها و فیلم‌های گوشی یا تبلت سامسونگ به کامپیوتر ویندوزی

در این مقاله، ما به معرفی  قابلیت‌های کاربردی Quick Share،  انواع فایل‌هایی که میتوان با  آن ارسال کرد و  نحوه استفاده از Quick Share برای ارسال و دریافت فایل میان گوشی شما و دوستان یا اعضای خانواده خواهیم پرداخت.

Quick Share چیست؟ و چگونه کار می‌کند؟

کوئیک شیر یک برنامه اشتراک فایل است که توسط سامسونگ توسعه داده شده. این ابزار بهترین روش به اشتراک‌گذاری فایل میان دستگاه‌های سری گلکسی شامل گوشی‌های همراه، تبلت‌ها ، لپ‌تاپ‌ها و ساعت‌های هوشمند به حساب می‌آید. شما به استفاده از این برنامه می‌توانید اغلب گونه‌های فایل شامل تصاویر، فیلم‌ها، اسناد، آهنگ‌ها، صداهای ضبط شده، فایل‌های نصب برنامه و... را ارسال/دریافت کنید.

فایل‌های به اشتراک گذاشته شده توسط Quick Share دارای تاریخ انقضای دو روزه هستند؛ این یعنی پس از گذشت دو روز، گیرنده دیگر توان دریافت فایل‌های شما را نخواهد داشت.این قابلیت به منظور جلوگیری از دسترسی‌های غیرمجاز به فایل‌های کاربران طراحی شده است.

همانطور که این برنامه، ابزاری بسیار مفید و کاربردی برای اشتراک فایل میان دستگاه‌های سری گلکسی سامسونگ می‌باشد،  شما می‌توانید از آن برای ارسال فایل به سایر تلفن‌های اندرویدی غیر سامسونگی نیز استفاده کنید؛ اگر چه در این شرایط، فرایند انتقال  آنچنان دلچسب و سریع نیست.

Quick Share به صورت پیش‌فرض برروی تلفن‌های سامسونگی نصب است؛ پس نیازی به دریافت جداگانه آن از فروشگاه برنامه‌های سامسونگ نخواهید داشت. برای دسترسی به این برنامه کافیست مسیر ذیل را طی کنید:

Settings > Connected devices > Quick Share

اشتراک فایل در گوشی های سامسونگ با Quick Share

لازم به ذکر است بر خلاف اغلب شبکه‌های اجتماعی مانند واتساپ که کیفیت و حجم فایل‌های مبادله شده را کاهش می‌دهند، Quick Share کیفیت عکس‌ها و فیلم‌های ارسالی/دریافتی  را تغییر نمی‌دهد.  

در این برنامه ارسال فایل‌ها با کیفیت و حجم اصلی مشکل‌ساز نمی‌شود؛ چرا که شما می‌توانید در هر انتقال فایل‌هایی تا یک گیگابایت و در مجموع  ۵ گیگابایت   را به‌صورت روزانه ارسال نمایید؛ اگر چه ممکن است این محدودیت‌ها متناسب با منطقه جغرافیایی شما متفاوت باشد.

مطلب مرتبط: آموزش انتقال فایل‌های گوشی یا تبلت سامسونگ به کامپیوتر ویندوزی

چطور با Quick Share فایل‌ها را ارسال و دریافت کنیم؟

قبل از  ارسال و دریافت فایل در دستگاه‌های سامسونگ و به کمک کوئیک شیر، مطمئن شوید که این قابلیت روشن باشد. برای فعالسازی آن چنانچه زبان دستگاه شما انگلیسی است می‌بایست مسیر ذیل را طی کنید:

Settings > Connected devices > Quick Share > Who can share with you

و گزینه  Anyone nearby را انتخاب کنید. 

زمانی که این قابلیت فعال شد، مراحل ذیل را دنبال کنید:

  1. یک تصویر یا فایل را از گالری یا برنامه My Files انتخاب کنید.
  2. بر روی گزینه Share ضربه زده و از منو، گزینه Quick Share را انتخاب کنید.
  3. اگر گیرنده فایل یک گوشی یا دستگاه سامسونگی است، آن دستگاه  در منو قابل مشاهده خواهد بود. روی  نام دستگاه مورد نظر ضربه زده و از گیرنده بخواهید درخواست ارسال شده را تأیید کند. این روش سریع‌ترین راه است.
  4. با این حال شما روش‌های جایگزین دیگری نیز خواهید داشت: لینک اشتراک را کپی کنید و آن را از طریق هر برنامه‌ای برای گیرنده ارسال کنید. یا یک کد QR برای فایل بسازید و از گیرنده بخواهید آن کد QR را اسکن کند تا فایل موردنظر ارسال شود. 
  5. چنانچه گیرنده فایل یک دستگاه اندرویدی غیر سامسونگی باشد، شما می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی مربوطه، فایل را به فضای ابری سامسونگ ارسال کنید و سپس با اشتراک لینک یا QR، گیرنده می‌تواند فایل را به صورت آنلاین و از فضای ابری سامسونگ دانلود کند.
  6. زمانی که شما فایلی را با موفقیت به اشتراک گذاشتید، می‌توانید جزئیات آن را با مراجعه به مسیر Settings > Connected devices > Quick Share > Link sharing history مشاهده کنید. در این بخش، برای مشاهده اندازه فایل، تاریخ ارسال و زمان انقضاء بر روی هر فایل ضربه بزنید.
  7. چنانچه به هر دلیل از اشتراک فایل‌هایی که قبلا به اشتراک گذاشته‌اید منصرف شدید، بر روی گزینه Stop Sharing ضربه بزنید تا فرایند انتقال و به اشتراگ گذاری متوقف شود.

اشتراک فایل در گوشی های سامسونگ با Quick Share - 2

اشتراک فایل در گوشی های سامسونگ با Quick Share - 3

جمع‌بندی

Quick Share بهترین روش برای اشتراک فایل میان دستگاه‌های سری گلکسی سامسونگ است؛ ابزاری که در زمان نیاز به ارسال فایل برای دیگران یا حتی اشتراک آن با سایر دستگاه‌های خود، بسیار کاربردی و مفید خواهد بود.

مطلب مرتبط: آموزش کار با قابلیت Nearby Sharing در ویندوز ۱۰

علاوه بر سرعت بالای این ابزار در انتقال فایل، مهمترین ویژگی Quick Share عدم دستکاری کیفیت فایل‌های مبادله شده بر خلاف بسیاری از ابزارهای مشابه دیگر است.

آیا از Quick Share استفاده کرده‌اید؟ آیا ابزارهای مشابه و بهتری برای اشتراک فایل میان دستگاه‌های سامسونگی و اندرویدی سراغ دارید؟ لطفا تجربه کار خود با این ابزار و سایر ابزارهای مشابه را با ما و دیگر خوانندگان مطالب ۷۲۴پرس دات کام به اشتراک بگذارید. 

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید